Van koolzuugas-ideologie naar sociaal-liberalisme

Wed Jul 18 22:16:41 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>Premisse A: Het broeikasscenario is een progressief scenario.

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL>,
>Ik weet niet beter dan dat een syllogisme begint met een feit (Socrates
>is een mens), gevolgd door een norm (mensen zijn sterfelijk) waaruit
>vervolgens een conclusie voortrolt (Socrates is sterfelijk) die ook weer
>normatieve werking heeft. Jij begint al met een norm in je eerste premisse.

 Hahaha... dan ben je het zowaar met me eens - terwijl je dat liever niet
 wilde ?   :-)

 In de wiskunde wordt de beperking die jij maakt overigens niet gemaakt.
 Maar het komt oorspronkelijk uit formele logica Aristoteles - en laten we
 eerlijk wezen: dat was een vreselijk warhoofd die dacht dat dit een bewijs
 was (en dat is het niet, het is een logisch trucje).