Hoera het klimaat verandert

Tue Jul 3 13:49:18 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik eerder,
>Als er momenteel een warme zomer zou zijn, dan zou iedereen weten dat dit
>komt door het broeikaseffect

 Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET>,
>Zozo, de astronomische zomer is net een week oud, meneer de astronoom.

 Okee, je hebt (weer eens) gelijk...

>Of ben je stiekem toch astroloog? :-)

 Ik niet - maar mogelijk speelt er wel zoiets (je bent slimmer dan je zelf
 al dacht)...

 Ik kwam van de week inderdaad iets tegen waaruit zou blijken dat de zee-
 spiegelstijging van dat broeikas-scenario afkomstig zou zijn uit de astro-
 logie.

 Helaas kan ik het momenteel niet meer vinden (de top van de IPCC zou uit
 Vrijmetselaars bestaan) - maar men zou kunnen denken aan de 'heliacale
 opkomst' van Sirus (dit luidt het nieuwe jaar van de Egyptische kalender
 in en valt samen met de jaarlijkse overstroming van de Nijl - die veroor-
 zaakt zou worden door de 'tranen van Isis' - en dat is Sirius).
 Dat is minder raar dan het op het eerste gezicht lijkt want deze gebeurte-
 nis (de rechte klimming van de Zon wordt groter dan die van Sirius omdat
 Sirus de Zon inhaalt en als ochtendster westelijk van de Zon weer zichbaar
 wordt boven de Oostelijke horizon) is *de reden* waarom de Amerikanen
 morgen onafhankelijkheidsdag vieren. Sirius haalt de Zon namelijk rond 4
 juli in. Volgens mijn sterrengids gebeurt dat zelfs vandaag...

 Dit zou verklaren waarom dat broeikaseffect/zeespiegelstijging geen enkele
 wetenschappelijke basis heeft. Het zou louter gebaseerd zijn op het 'Tweede
 Hermetische Principe' (een van de 7 beginselen van de pseudo-wetenschap),
    http://altreligion.about.com/library/bl_sevenhermetic.htm
 en dat zegt dat het hemelse correspondeert met het Aardse (en dat is dus
 astrologie).

 Dingen zitten soms verrassend raar in elkaar...