Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon Jan 29 20:22:40 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Er zijn mensen die in God geloven en mensen die absoluut NIET in god
>  geloven. Thïsten en a-theïsten. En inderdaad, tegenpolen bestaan
>  dankzij elkaar. Je hebben de ander nodig om zichzelf te definiëren.

Yep.

>  Maar daarover hebben we het niet, meen ik. We hebben het over
>  discriminatie. Er zijn gelovigen die niet-gelovigen discrimineren,
>  maar niet ipso facto DOORDAT ze geloven, maar doordat ze kennelijk de
>  noodzaak te gevoelen een hiërarchie in mensensoorten aan te brnegen.

Ook Hein. Dus ook  in de discriminerende(lees: onderscheidende) rol.
Niet zo erg, als daarmee geen verdere bedoelingen op de loer liggen.
En erg inzichtelijk als je verdere bedoelingen wilt beoordelen, of
erger, gaat toepassen.

Ik snap en weet wat je bedoeld, en zie het met lede ogen aan (voorzover
het buiten mijn vermogen ligt er iets aan te doen).
In het andere geval weet ik uit (helaas in dit land, eigen) ervaring dat
het verdomde lastig is het te bestrijden. Mogelijk daarover binnenkort meer.

>  Niet-gelovigen doen dat ook, die vinden gelovigen 'middeleeuws', die
>  geloven in "sprookjes", zijn "een beetje dom".

Dan (in een dergelijk geval) heeft men er niets van begrepen, idd.

>  Herman Philipse is een
>  mooi voorbeeld van iemand die zijn neus ophaalt voor gelovigen.

Heeft  hij  de column  van  Desanne  geschreven,  denk je?

Maar ´grappig´ wel als er een oproep aan je gedaan wordt ´eerlijk te
zijn´. ;)
De ´leugen´ is dan ook nooit ver weg.  Een verwerpelijke generalisatie
in haar geval. :)

>  Discriminatie komt bij elke groepering voor, en de oorzaken zijn
>  talrijk

Hmm, is dat zo? Dat er een groepering noodzakelijk is, dat kan ik goed
volgen, maar de talrijke oorzaken???
Eentje: onderscheidend, volgens mij, en de verschillende vormen voor
verschillende doelen.

>  (ik ontdekte bvijvoorbeeld dat velen binnen het arabische
>  deel van Noord Afrika op het racistische af denken en handelen -denk
>  aan Dafur-.

Daar willen ze dat regime ook nog ´voorzitter´ maken van de Afrikaanse
.... (neem  even  kwijt)

>  Ze hebben diepe minachting voor die "primitieve zwarten"

Afschuwelijk, inderdaad.

>  in het zuidelijke deel van hun respectievelijke landen.

Ze hebben wat dat betreft maar het beroerde voorbeeld te volgen van ons
(koloniaal) verleden.

>  Deze
>  discriminatie van arabieren t.a.v. zwarten gaat eeuwen terug, tot de
>  verovering van Noord Afrika door de Islamitische Arabische legers,
>  die zelfs doorstootten tot diep in het "ongelovige Europa").

Oh ja, dat waren we ook ooit, ongelovig.  ;)
Nou, we hadden hier onze natuur goden, toch?

>  Enfin, de tijd ontbreekt me om hier op door te borduren, maar tis een
>  boeiend onderwerp.

Te zijnertijd dan  maar ...

>  Gelukkig maar, ik moet mijn AMK

Uh... ??