Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Mon Jan 29 20:58:02 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
> [...]
>
>  Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL> richting Hein van Meeteren
>  <heinwvm at CHELLO.NL>,
>
>  Zo vatte ik het ook op, hoor. Maar Hein heeft ook wel een punt.
>
>  't Is meer segregatie dan discriminatie. Oftewel: men (gelovigen,
>  men- sen die er een leefstijl op nahouden - of, in het onderhavige
>  geval: homo's/lesbo's) doet het *zelf*. Iemand overkomt niet iets
>  (discrimi- natie) waaraan een ander 'schuldig' is maar men segregeert
>  *zichzelf* middels een leefstijl. Als zoiets voorkomt uit
>  verschillende paradig- mata, dan ziet men zulks al ras over het

Nou, ik begreep nu juist dat vader-/moedertje (middels een huwelijk)
door homo's/lesbo's niet zo.
Waarom zou je zo´n -behoorlijk christelijk vormgegeven- ´leefstijl´
willen adopteren, terwijl daaraan
ontegenzeggenlijk ook vele bezwaren kleven?

Kortom: je analogie mist(e) het analoge...
Je stelde dat het dat was, maar dat (b)lijkt (mij) niet.

>  Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>
>  ...en daarmee zet hij zichzelf weg... net zoals als al die anderen
>  die een 'liberaal geloof' menen te moeten uitdragen. Ze geloven zelf
>  ook in een sprookje. Waar het om gaat is dat men dit verschijnsel ook
>  kan inzien - dan komt men zelf boven alle tegenstellingen te staan en
>  vallen deze weg.

Eens.

>  Liberalen als Herman Philipse willen zo graag 'vrij zijn' dat ze
>  voort- durend met stelligheden op de loop gaan. Waarlijk 'vrij zijn'
>  zullen ze nimmer want daartoe zal men toch echt stelligheden de rug
>  toe moeten keren.

Eens ....

Henk Elegeert