Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Mon Jan 29 16:21:07 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL> richting Hein van Meeteren
 <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Het ging er mij vooral om te duiden dat de theist de eigen positie
>gebruikt om het ander te duiden. Ik zag de analogie niet welke Marc
>gebruikte.

 Zo vatte ik het ook op, hoor. Maar Hein heeft ook wel een punt.

 't Is meer segregatie dan discriminatie. Oftewel: men (gelovigen, men-
 sen die er een leefstijl op nahouden - of, in het onderhavige geval:
 homo's/lesbo's) doet het *zelf*. Iemand overkomt niet iets (discrimi-
 natie) waaraan een ander 'schuldig' is maar men segregeert *zichzelf*
 middels een leefstijl. Als zoiets voorkomt uit verschillende paradig-
 mata, dan ziet men zulks al ras over het hoofd.

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Niet-gelovigen doen dat ook, die vinden gelovigen 'middeleeuws', die
>geloven in "sprookjes", zijn "een beetje dom". Herman Philipse is een
>mooi voorbeeld van iemand die zijn neus ophaalt voor gelovigen.

 ...en daarmee zet hij zichzelf weg... net zoals als al die anderen die
 een 'liberaal geloof' menen te moeten uitdragen. Ze geloven zelf ook
 in een sprookje. Waar het om gaat is dat men dit verschijnsel ook kan
 inzien - dan komt men zelf boven alle tegenstellingen te staan en vallen
 deze weg.

 Liberalen als Herman Philipse willen zo graag 'vrij zijn' dat ze voort-
 durend met stelligheden op de loop gaan. Waarlijk 'vrij zijn' zullen ze
 nimmer want daartoe zal men toch echt stelligheden de rug toe moeten
 keren. Daarom komen al dit soort types (LvdL is er ook 1) zo onrustig
 over (alleen al die woordenstroom). Kwestie van neurotiseren (geloof)
 en persevereren (leefstijl)...