Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Jan 29 15:43:38 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk op xp wrote:

> Precies, Hein,  maar nu heb je het ook over daadwerkelijk gedrag.
> Echter, in de verschillende werelden van theisten en zogenoemde
> atheisten, bestaat de atheist enkel op grond van de tot norm verheven
> theisme.
>
> Zet van beiden een op een tot dantoe onbewoond eiland en hoe verhoudt
> zich het dan?
> Wie maakt dan onderscheid(/disciminatie) op grond waarvan?

Er zijn mensen die in God geloven en mensen die absoluut NIET in god
geloven. Thïsten en a-theïsten. En inderdaad, tegenpolen bestaan dankzij
elkaar. Je hebben de ander nodig om zichzelf te definiëren. Maar
daarover hebben we het niet, meen ik. We hebben het over discriminatie.
Er zijn gelovigen die niet-gelovigen discrimineren, maar niet ipso facto
DOORDAT ze geloven, maar doordat ze kennelijk de noodzaak te gevoelen
een hiërarchie in mensensoorten aan te brnegen. Niet-gelovigen doen dat
ook, die vinden gelovigen 'middeleeuws', die geloven in "sprookjes",
zijn "een beetje dom". Herman Philipse is een mooi voorbeeld van iemand
die zijn neus ophaalt voor gelovigen. Discriminatie komt bij elke
groepering voor, en de oorzaken zijn talrijk (ik ontdekte bvijvoorbeeld
dat velen binnen het arabische deel van Noord Afrika op het racistische
af denken en handelen -denk aan Dafur-. Ze hebben diepe minachting voor
die "primitieve zwarten" in het zuidelijke deel van hun respectievelijke
landen. Deze discriminbatie van arabieren t.a.v. zwarten gaat eeuwen
terug, tot de verovering van Noord Afrika door de Islamitische Arabische
legers, die zelfs doorstootten tot diep in het "ongelovige Europa").
Enfin, de tijd ontbreekt me om hier op door te borduren, maar tis een
boeiend onderwerp.

> Pas nog opgepoetst, Hein. :)

Gelukkig maar, ik moet mijn AMK  nog krijgen dit jaar. ;-)