Homo-partij: D66 slaat terug met discriminerende motie

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Jan 26 10:37:03 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

>Je hebt jezelf dus toch tot norm gesteld...

Nee. maar je WILT het zo zien. Prima, houden zo.

>Je aanname dat de natuur jou beodled heeft voor...

Ik zeg: als ik om me heen kijk, waar ik ook kijk, in mensenpopulaties,
in het dierenrijk, in de zee, op het land en in de lucht, dan zie ik een
natuur die twee geslachten heeft geschapen: mannelijk en vrouwelijk, en
dat die geslachten worden uitgedrukt in gelachtskenmerken, en dan zie ik
dat die geslachtskenmerken nu nét precies zodanig met elkaar en in
elkaar passen dat er voortplanting uit  voortkomt. Is dat toeval? En ik
zie ook dat er ándere fenomenen zijn, zoals ééncelligheid,
transsexualiteit, bisexualiteit en homosexualiteit. Maar als ik goed
kijk, en tel, dan zie ik dat dit om minderheden gaat, beduidende
minderheden. Het hele verhaal gaat dus om minderheden, beschereming van
minderheden, de plaats van minderheden in een predominant heterosexuele
natuur en samenleving.

>en die anders zijn dan jou niet,
>is nergens op gebaseerd,
>dan jouw bekrompenheid.

Ja kijk, meneer, als ik een ándere visie heb dan de jouwe, ben ik dan
bekrompen? Dit bedoel ik nou met relnichterigheid.... ;-)))

>Alle mannen en vrouwen kunnen alles in zich hebben
>om in welke partnerschappen dan ook
>prima voor kinderen te zorgen.

Heb ik dat ooit ontkend? Opa's en Oma's, homo's, bi's, stioefvaders en
stiefmoeders, iedereen kan zorgtaken verrichten. Iedereen kan zijn of
stinkende best doen. Maar als ik naar de natuur kijk kijk dan zie ik
twee natuurlijke verzorgers: de directe voortbrengers, mamma en pappa.
Is dat nou zo bekrompen?

>Het ene homostel zal het beter doen dan het andere heterostel.

Ja, en het ene hetero-paar beter dan het andere.

>Een ander heterostel zal het weer beter doen dan een ander homostel.

En zo is dat. Maar ik blijf erbij dat in net belang van het kind nog
steeds, gemiddeld, de beste oplossing is: een eigen pappa en een eigen
mamma die het opvoeden samen leuk (liefdevol, spiritueel, bewust, veilig
etc) doen. Dan ben ik maar een bekrompen ouderwetse reactionair.