Homo-partij: D66 slaat terug met aangenomen motie

Fri Jan 26 10:26:56 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Herman van den Akker <hermanvandenakker at HOTMAIL.COM>,
>De bijdragen van Marc laat ik buiten beschouwing, als hij homo was
>geweest, was hij ongetwijfeld een relnicht geworden.

 ...nou, heb ik toch nog wat bereikt in m'n leven.   :-)

 Maar je levert -onbedoeld- wel een mooi bewijs dat het wel degelijk om
 het gedrag gaat. Normaliter kan men dit in eerste instantie niet zien
 maar bij een relnicht spat het er juist van af.

 Vraag blijft natuurlijk waarom we als D66'ers voortdurend met dit onder-
 werp worden lastig gevallen. Het ging met het aantreden van Pechtold
 juist zo goed.

 Dat de politiek zich een enkele keer met 'homoproblematiek' moet bezig
 houden kan ik me - zij met veel moeite, want het is *geen politiek onder-
 werp* - nog wel indenken. Dat D66 vanuit de individualisering dan een
 standpunt inneemt waarbij homo's/lesbo's op 1 lijn worden gezet met
 anderen kan ik ook nog volgen (ook al slaat het wat door - waarom niet
 stoppen na de emancipatie ?). Maar D66 is *aan de lopende band* met het
 onderwerp bezig. D66 heeft een 'homo-woordvoerder' (welke andere partij
 heeft dat ?) omdat de homostrijd zo'n beetje het belangrijkste item voor
 D66 is. De D66-website is jarenlang *vervuild* geweest met de homostrijd
 (het was het vaakst voorkomende onderwerp; een kwart, een derde van de
 onderwerpen handelde over de homostrijd - dat is volkomen belachelijk
 voor een serieuze politieke partij).

 Nou, daar scheiden zich onze wegen want die strijd is in Nederland vol-
 komen onbelangrijk en D66 heeft echt wel belangrijker dingen in de Kamer
 te doen dan de homostrijd uit te vechten. Daar is de Kamer niet voor en
 daar is D66 niet voor. D66 is opgeofferd aan die strijd (en dan heb ik
 het nog niet eens over regelrechte corruptie waarbij D66 het COC over-
 heidsgeld toespeelde dat in de zakken van COC'ers verdween, over de balk
 gegooid werd met rare investeringen waardoor het COC al dan niet failliet
 gaat of die rare homoprojecten op scholen - daar zijn scholen dus niet
 voor, dan gaat het COC maar voor scholen folderen als men zo nodig scho-
 lieren wil bereiken).

 Het COC is een soort Scientology kerk.

 Marc Fluks, Amsterdam