Homo-partij: D66 slaat terug met aangenomen motie

Tue Jan 23 23:35:45 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET>
>Was het niet Swaab die in ons landje (...) enig stof deed opwaaien met de
>stelling dat homoseksualiteit wel degelijk biologisch bepaald was? Ik ben
>natuurlijk niet op de hoogte, maar heb nooit gehoord dat zijn visie inmiddels
>weer achterhaald zou zijn...

 Ja, dat is zo. Die visie (afwijkende hypofyse, meen ik) heeft echter nooit
 school gemaakt. Een andere visie is dat bij mannen de verbinding tussen beide
 hersenhelften slechter is bij vrouwen (daardoor kunnen mannen beter mechanis-
 tisch denken en vrouwen beter toestandelijk) en dat zulks bij homo's/lesbo's
 precies omgekeerd zou zijn. Ook die visie heeft het niet gehaald...

 Hoe vaak ik niet gevallen ben voor lesbische tiepes... ik *zie* dat dus hele-
 maal niet. Ik heb het absoluut niet door. Vreselijk gewoon... :-)

 Mar Fluks, Amsterdam