Mag je jezelf verdedigen?

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Thu Jan 18 19:03:08 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In antwoord op de vele vragen en opmerkingen:
Mijn bron is de familie zelf, via mijn vriendin die als vrijwilligerswerk
bij Marokkaanse families de broodnodige administratieve rompslomp
(puinhopen) op orde brengt.
Zodoende heb ik een goede inkijk in wat zich in die bevolkingsgroep
afspeelt. Je komt soms onverwachte dingen te weten. Deze familie
bijvoorbeeld spreekt als eerste Europese taal het Spaans!
Ali heeft niet 12 maar 1 jongen het ziekenhuis ingeslagen (hij is nogal
fors uitgevallen voor zijn leeftijd). Ik was er natuurlijk niet zelf bij,
maar ik kan mij voorstellen dat de overige 11 een beetje beduusd zijn
gestopt met slaan, maar ondertussen is wel de politie gearriveerd. En dan
wordt er natuurlijk met een beschuldigende vinger(s) naar Ali gewezen.
En die is al ooit met de politie in aanraking geweest (joyrijden op zijn
14e met schade, jeugdige dommigheid).
De ploeg van 11 is zelf ook Marokkaans.
Alles speelde zich af in Utrecht.
Ik vind het zo jammer, hij doet het goed op school en nu is het afwachten
wat er van zijn toekomst terecht komt. In de gevangenis worden criminelen
gemaakt zoals wel bekend is.

Glenn.