Geldgroei EU

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Jan 2 18:10:37 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Niks Ger, je draait de boel om.

Nou, dat betwijfel ik.

> Je beklaagt je op deze lijst dat de
> geldgroei in de eurozone veel te hoog is. Dat verbaast mij, want dat is
> volgens mij juist een "rechtse" klacht.

Ger, mag zich toch wel linksom of rechtsom beklagen.
Mij verbaast zo'n uitpraak nogal.

 > Ik werp tegen dat dat niet
> samengaat met je eerdere kritiek op de hoge rentestand.

En nu? Ger mag die termen niet gebruiken omdat een
disfunctioneel systeem geen kritiek duld?

> Ik merk op dat ik
> van jou, wat er ook gebeurt (euro hoog of euro laag, rente laag en dus
> geldgroei hoog of juist rente hoog en dus geldgroei laag) kritiek op de
> EU, Zalm, "Aso" hoor.

Die gingen het tooch ook even hervormen?

> Verder nodig je uit het recht te zetten als mijn
> indruk niet klopt.

Lijkt me niet nodig als je even de moeite neemt je
eigen struikelblok te ontmantelen. :)

> Inhoudelijk ga je hier niet op in, maar je zegt alleen maar "je snapt er
> niks van".

Terecht antwoord, leek mij. Heb je het gechecked?

 >Een nietszeggend antwoord dat je overal op kunt
zeggen.

Nee, dit is een nietszeggende kwalificatie.

 > Leg me
> dan maar eens uit wat ik niet snap en hoe het dan wel werkt.

Je snapt niet dat het niet aan Ger ligt dat het
systeem niet functioneerd.

 > Hoe komt het
> volgens jou dat die geldgroei zo hoog is en wat is volgens jou het verband
> met de rentestand? Wat is volgens jou de juiste politiek?

Wacht even, nou breekt mijn klomp. De politiek dat
zijn in dit geval Zalm/Vak-ASO c.s. en daar heeft
Ger het steeds over. Kritiek zowel linksom als
rechtsom -al vindt jij dat laatste voor hem al
helemaal niet kunnen- was nu juist wat jou opviel.
Je bent het dus stiekem met hem eens?  Dat valt op !! :)

Je nodigd nu Ger rechtstreeks uit datgene te doen
wat je eerder 'bekritiseerde' ?!

Krom redeneren lijkt me het verband, Martijn. :)
Of wilde je alsnog je eigen gelijk halen? :))
Geen zuivere politiek!

Henk Elegeert