Geldgroei EU

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Jan 3 09:43:42 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De juiste politiek is het je houden aan de afspraak en als dat niet kan het
op z'n minst uitleggen, maar het verzwijgen is weer wat anders.
In december stond de teller op 9,3% ipv de afgesproken 4,5%. Ik zou Zalm
eens willen horen als er een land aankwam met een tekort van 6 of 7% ipv. de
afgeproken 3% in de EMU. Maar het mag hoor van jouw, jouw indruk is dus
anders dan de harde cijfers.
Vandaar dat ik zeg dat je het blijkbaar niet helemaal snapt, afspraak is
toch afspraak? Je houdt je eraan of legt het uit, waarom hoe en wat.

Ik kondig netjes aan een paar dagen weg te gaan en dan keer ik de boel om?
Of dat nu links of rechts is, is toch niet van belang, je houdt je niet aan
je afspraak omdat je dat goed uitkomt.
Balkje werpt nu op dat we moeten kijken wat hij toch gedaan heeft. We
groeien in de economie. Nee dus, toen hij begon stonden we net zo hoog als
nu en dat zou aan zijn kabinet liggen, laat me niet lachen. De
wereldeconomie trekt aan en laten we daar blij mee zijn maar dat is wat
anders dan blij zijn met Balkje en zijn kraam.

Maar ik vind het best hoor Martijn, als je zo graag je gelijk hebt krijg te
dat, JE HEBT GELIJK HOOR, zo dan, nu tevreden. Je hoeft niks recht te
zetten, je mening is anders dus waarom zou je. Blijf maar gewoon  denken dat
je gelijk hebt en dat je weet hoe het zit.

Mijn conclusie is dat je nog nooit te maken hebt gehad of het kan je niet
interesseren met mensen met een hele kleine beurs. Mensen die worden
bedonderd door werkgevers, UWV of wat dan ook? Ik ben niet meer in de
fysieke omstandigheid het te kunnen maar had elke dag te maken met
dergelijke mensen, je zou eens moeten weten. Maar die conclusie mag ik
blijkbaar ook niet van je hebben als liberaal?
Als het je verbaast dat men zich niet aan de afspraak houdt verbaas ik me
daarover, raar he?
Gemiddeld ruim 8% ipv 4,5%, het is wat je wil drukken toch?  Och, en de
rente, waarom niet te hoog. We kunnen steeds minder aan o.a. Amerika
verkopen maar dat los jij wel even op.
Begrijp je wel wat de olie in euro's kost als de euro steeds duurder wordt?
Rente te hoog dus!!!
Weet je wel wat het de staatskas kost als de rente te laag is?
Snap je überhaupt wat het voor een begroting wil zeggen als een te verwachte
rentestand niet klopt? Ook een overschot wil zeggen dat je begroting niet
klopt hoor al zijn de gevolgen wat minder drastisch, voor de kas van Zalm
dan. Enkele tienden zit er altijd wel in dat kunnen we niet voor zijn. Maar
meer dan het dubbele is wat anders.
Het gaat hier over het belang van het land en niet over jouw persoonlijke
belang hoor, wat je ook doet.

Ger