Veiling van AHA

Mon Feb 26 21:59:17 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 26-feb-2007, at 19:29, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>
>  Van jou altijd, hoor. Ik filter Erik als afzender op mijn email en
>  op mijn D66-lijst pagina,
>     http://www.fluks.combidom.com/javascript/sidebar_d66.htm
>  Ik zie alleen iets van Erik als iemand zo onverstandig is om hem te
>  citeren.

Dat je de lijst wilt lezen met een bord voor je kop, moet je helemaal
zelf weten.
Wel vind ik het kwalijk dat je anderen ook een bord voor hun kop wilt
opdringen.
Bovendien vind ik dat je dat dan eerlijk moet zeggen. Dus niet
beweren dat men via jouw pagina deze lijst kan lezen, maar er eerlijk
bijzetten dat jij alleen maar een gecensureerde versie aanbiedt. Dan
kunnen mensen tenminste zelf kiezen of ze die gecensureerde versie
willen of niet.

>  Op zich heb ik niets tegen Erik - maar het is altijd hetzelfde
> liedje:
>  spelen op de persoon (die deugt niet als Erik het niet met hem eens
>  is),

Ik ben het regelmatig niet met Henk V. of met Bert eens, maar toch
vind ik dat ze deugen.
Omgekeerd ben ik het weleens met Hein eens. Toch deugt Hein absoluut
niet.

> nooit zeggen waarom hij het niet met die persoon eens is. Erik
>  reageert altijd, hij start zelden discussie-items op.

Hoe kun je dat nou beweren als je mijn bijdragen wegfiltert. Malle
man! :-)

> [...]
> bestaat
>  maar ik ben nooit met het al dan niet bestaan van een God bezig - en
>  dat is toch echt iets anders). Ik ben ook geen  humanist of
> vrijdenker
>  (dat vind ik zelfs nogal eng); ik sta echt boven dergelijke dingen.
>
>  Ik zal nooit ergens achteraan lopen. Bij gebrek aan eigen
> overtuigingen
>  vind ik het interessant om te zien hoe overtuigingen van anderen zoal
>  in elkaar steken. Kijken welke fouten ze daarbij maken - en daar leer
>  ik dan van. Da's een elegante truc om niet zelf tot overtuigingen te

Dat is ook maar een overtuiging.
Ook de gedachte dat je nooit met het al dan niet bestaan van een God
bezig bent - en dat dat toch echt iets anders is dan atheïsme - is
een overtuiging.
Ook de opvatting dat het met Erik altijd hetzelfde liedje is, is een
overtuiging.

Kortom je zwatelt maar een eind weg m'n beste doctor.

Erik vdMb