Bio-brandstoffen, waar blijven wij?

Mon Feb 26 21:46:18 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 26-feb-2007, at 20:51, Hein van Meeteren wrote:

> Hoho, electriciteit is wel degelijk een bron. Accu's kunnen
> motoren aandrijven. Electrische aandrijving.

Hoho,  accu's kunnen geen motoren aandrijven.
Elektromotoren kunnen een voertuig of machine aandrijven en in accu's
kan men de daarvoor benodigde stroom tijdelijk opslaan.

> Ze zijn eindig, daar zit de kneep. Dus in principe een aardige
> tussenoplossing, geen duurzame.

Alles is eindig.
De zon houdt op een gegeven moment ook een keer op met schijnen.

> Je kan via zonne-energie accu's opladen, die weer als aandrijving
> gebruikt worden. Iemand vroeg of we de woestijn kunnen irrigeren
> tbv bio-brandstoffen. kan wel, maar wordt lastig, want economisch
> onhaalbaar. Maar het reeds bestaande plan de woestijnen, waar niets
> en niets groeit, waar het loeiheet is, vol te zetten met
> zonnekrachtcollectoren vind ik uitstekend.

Wat gaat het kosten om die dingen te maken, daar neer te zetten, en
daar te onderhouden, en hoe krijgen we vervolgens de energie op de
plaats waar we die willen gebruiken?

Erik vdMb