Bio-brandstoffen, waar blijven wij?

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Mon Feb 26 20:56:38 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Hoho, electriciteit is wel degelijk een bron. Accu's kunnen  motoren
> aandrijven. Electrische aandrijving.

Oke, maar het moet wel ergens vandaan komen. Er bestaat niet zoiets als
een electriciteitsmijn, waar je het uit de grond kunt opgraven o.i.d. Je
hebt uiteindelijk dus wel een andere bron nodig.

> Ze zijn eindig, daar zit de kneep. Dus in principe een aardige
> tussenoplossing, geen duurzame.

Mee eens, afgezien van de CO2, tenzij je die opvangt en bergt, maar dat is
weer erg duur.

> Je kan via zonne-energie accu's opladen, die weer als aandrijving
> gebruikt worden. Iemand vroeg of we de woestijn kunnen irrigeren tbv
> bio-brandstoffen. kan wel, maar wordt lastig, want economisch
> onhaalbaar. Maar het reeds bestaande plan de woestijnen, waar niets en
> niets groeit, waar het loeiheet is, vol te zetten met
> zonnekrachtcollectoren vind ik uitstekend.

Ja, dat lijkt me alweer een veel beter plan.