Recht op AOW (was: COC maakt lijst 'weigerambtenaren')

Tue Feb 20 23:05:43 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben met jou en Henk Vreekamp eens dat een basisuitkering het beste
blijft. Extra meebetalen als je rijker bent doe je via je belastingen.

Probleem blijft de niet werkende partner, wie nooit meebetaalt en toch
vol recht opbouwt door hier te wonen. Dat maakt het onnodig duur voor
werkenden voor minimum tot modaal. Het Amerikaanse systeem dat je tig
jaar een minimumbedrag per persoon zelf moet meebetalen heeft daarom
mijn voorkeur.

Fritz van Rikxoort