Belastingdienst vraagt via mijn werkgever gegevens op over huwelijk, huwelijkse voorwaarden, etc.

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Tue Feb 20 22:56:47 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Uit mijn omgeving komt het geval dat voor een nieuwe baan ook het
loonstrookje wordt gevraagd, zonder motivatie (loonberekening,
belastingdienst?). Volgens mij is het een verkapte manier om te controleren
of je wel echt hebt gewerkt bij de (vroegere) werkgever.

Jij duidt op de zg. werkgeversverklaring. Met de huwelijkse voorwaarden
gaan ze volgens mij over de schreef. De relatievorm hebben ze inderdaad
nodig. De kindernamen zijn er voor de kinderbijslag.

hv,u
------