een ietsist, en geen athe ïst

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Feb 16 01:53:15 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Raimond,

Wat Plasterk ooit in zijn columns beschreef, wat ik plaatste tegenover de
momenteel alom in de pers gecreëerde spanning tussen de atheïst Plasterk en
de VU ministers, namelijk dat Plasterk als ietsist ook een gelovige is, dat
iets, dat is toch in de oude Griekse geloofsleer  het moira, bij de oude
Romeinen het fatum (Vergilius met De Aeniis, Ovidius me de Metamorphoses),
bij de bijbelsen de heilige geest naast de antropomorfe zoon en de vader en
de moeder (bij veel bijbelsen een van de twee Maria's) en zo kan ik als iets
belijdend ietsist nog wel doorgaan.

Ik weet niet waarom ik hier ben, maar *iets* heeft dat veroorzaakt, wellicht
een hitsige bui mijn vader ooit in delft (waar ik volgens mijn moeder ben
geconcipieerd), die door *iets* werd geïnspireerd, waardoor mijn bestaan
toch door *iets* is gerechtvaardigd etc.

Groet,

Tjerk