COC maakt lijst 'weigerambtenaren'

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Fri Feb 16 01:45:40 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Herman van den Akker schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Marc schreef: ik ben nooit met homo's of God bezig
 >
>  Herman schrijft:Dat kun je toch moeilijk staande houden, als je je
>  berichtenhistorie op homo-gehalte checkt....

Oh gotte .... :)

Overigens:
"
Publicaties over homohuwelijken en de acties COC

Naar aanleiding van de inhoud van het regeerakkoord is in de pers
aandacht besteed aan het al dan
niet weigeren door (buitengewone) ambtenaren van de Burgerlijke Stand
voor het sluiten van
homohuwelijken.

De Nederlandse vereniging tot integratie van homoseksualiteit, COC,
heeft aangekondigd gemeenten
te benaderen met de vraag de namen door te geven van deze ambtenaren.
Doel is de namen van de
ambtenaren die weigeren deze huwelijken te voltrekken te publiceren.
Het bestuur van de NVVB (Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken) is van
mening dat dit, mede gelet op de privacy van betrokkenen,
onacceptabel is en adviseert haar leden dan ook niet in te gaan op dit
verzoek.
"
Henk  Elegeert