Brinkhorst maakt D66-fractie harde verwijten

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Tue Feb 13 20:12:10 CET 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tot mijn verdriet denk ik dat Brinkhorst groot gelijk heeft. Al vraag ik
me wel af of het terecht is dat de fractie nu alle schuld toegeschoven
krijgt. Ondermijnend getetter vanuit de basis en persoonlijke rivaliteit
hebben volgens mij ook een belangrijke rol gespeeld.

Daarnaast kunnen ze zich bij de VVD ook afvragen of ze nu wel zoveel beter
af zijn dan wanneer de Verdonk hadden laten vallen en/of D'66 wat
voordeeltjes hadden gegund. Dan was de splitsing van de energiebedrijven
gewoon doorgegaan, het omroepstelsel hervormd, zat er nu nog
hervormingskabinet en zag iedere kiezer dat het economisch weer prima
gaat. Een veel betere uitgangspositie voor verkiezingen in mei. Misschien
was er dan wel een CDA-VVD kabinet uitgekomen, op dit moment het beste
voor het land en waarschijnlijk ook voor D'66.

Enige lichtpunten lijken mij dat Verdonk bijna is opgehoepeld en dat de
kritiek op D'66 is verstomd.