Geel gezwets (was: Re: Groene, Paarse en Gele periode van D66: De Kybalion)

Steven Rieder steven at RIEDER.NL
Wed Aug 29 23:42:00 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi,

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  Mijn vraag aan jou, Steven: waarom loop *jij* hier achteraan ?

Ik loop nergens achteraan, ik loop liever voorop. Zonsverduisteringen en
planeten als Mercurius zijn overigens ontzettend gaaf om te zien, maar
het JD-logo lijkt in de verste verte niet op een van beide. Meer op een
stylistisch weergegeven J en D, in mooi geel op een groene achtergrond.

Groeten,
Steven
Ongelovige, Jonge Democraat, Pink Floyd-fan en student Astrophysics
Tevens verantwoordelijk voor de onlangs vernieuwde JD-webstek

ps. Teruglezend kwam ik nog een onwaarheid tegen:
> Slechts 1 planeet is een zoon van Zeus: Mercurius, slechts 1
>    dag van de week is de dag van een zoon van Zeus: woensdag, de dag van
>    Mercurius (in het Franse 'Mercredi' - 'Mercurii dies' - ziet men dat
>    verband direct, Wodan is louter de Germaanse Mercurius).
Dit is natuurlijk niet waar, aangezien ook Mars (Ares, in het germaans
Odin) een zoon van Zeus is en onze Dinsdag daar naar is vernoemd (Odin's
dag oid, Mardi)