Groene, Paarse en Gele periode van D66: Bouwstuk Duurzaamheid

Sun Aug 26 12:00:00 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ref: Alles over dit dossier staat op,
     http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm

 Ik, gisteren,
>Opgave: Zoek in het kader van de Duurzaamheid' het verband tussen het Ene,
>het Eeuwige en de Nobelprijs. Wie God een hak weet te zetten, krijgt een
>punt extra. Wie de piramide ziet, twee punten.
>
>Tip 1: Begin bij James Bond.
>Tip 2: Kijk wie er meer dan 1 Nobelprijs heeft gehad.
>Tip 3: Wees geen moment bezig met politiek, energie en milieu. Want dat
        heeft uiteraard *helemaal niets* met het onderwerp uitstaande.
>Jonge Democraten zijn van deelname uitgesloten want die kennen de alchimie
>al.

 Wel, de inzendingen logen er niet om... het Geel heeft kennelijk school
 gemaakt in D66. Jammer - ach, ik herinner me nog dat D66 over politiek
 ging - maar politiek komt er kennelijk niet meer aan te pas, getuige de
 nihilistische flauwekul hieronder. Hier leest iemand z'n eigen schootsvel
 voor of zoiets. Deze vlegel zal wel weer snel carriere maken in D66...

 De meest Maconnieke inzending volgt thans... Buiten mededinging, dat wel
 (inzet was de titel 'Sociaal-liberaal van de Week'), want: Jonge Democraat.
 Ja, die kent het klappen van de zweep.

 Onnodig te zeggen dat ik als vrijzinnig-democraat dit yin-yangen afwijs.
 Maar het is wel een mooi voorbeeld van Verlichting...  :-(

 Marc Fluks, Amsterdam