Groene, Paarse en Gele periode van D66: Bouwstuk Duurzaamheid

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Sun Aug 26 14:19:26 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Ref: Alles over dit dossier staat op,
>  http://www.fluks.combidom.com/peilingen/d66_geel.htm
>
>  Ik, gisteren,
>  Onnodig te zeggen dat ik als vrijzinnig-democraat dit yin-yangen
>  afwijs.

Welk yin-yangen?

Ik zie geen interpreteerbare hexagrammen hier. Was
dat maar waar zou ik zeggen.

------ (yang)
------
--   -- (yin)
------
------
------

9. Siau Tsj'oe / De Temmende Kracht van het Kleine

*HET OORDEEL*
De Temmende Kracht van het Kleine brengt welslagen.
Dichte wolken, geen regen van ons westelijk gebied.
*HET BEELD*
De wind jaagt langs de hemel:
Het beeld van de Temmende Kracht van het Kleine.
Zo verfijnt de edele de uiterlijke vorm van zijn wezen.

Kernhexagram:
------
--   --
------
--   --
------
------

38. Kw'éi / De Tegenstelling

*HET OORDEEL*
De Tegenstelling. In kleine dingen heil!

*HET BEELD*
Boven het vuur, beneden het meer:
Het beeld van de Tegenstelling.
Zo behoudt de edele bij alle gemeenschap zijn individualiteit.

Progressie:
------
------     Het Scheppende
------

--   --
------      Het Blijmoedige
------

------
--   --      Het Zich Hechtende
------

------
------      Het Zachtmoedige/Doordringende
--   --

Achterliggend:
--   --
------
------
------
--   --
--   --

31 <javascript:parent.knoppen.achterliggend(1);>. Sièn / De Inwerking
(Het Hofmaken)

*HET OORDEEL*
De Inwerking. Welslagen.
Bevorderlijk is standvastigheid.
Een meisje nemen brengt heil.
*
**HET BEELD*
Op de berg is een meer. Het beeld van de Inwerking.
Zo laat de edele door de bereidheid hen op te nemen de mensen tot zich
komen.

Afgeleid:
------
------
--   --
--   --
--   --
--   --

20. Kwan / De Beschouwing (De Aanblik)
*
**HET OORDEEL*
De Beschouwing (Contemplatie).
De wassing is geschied, maar het offer is nog niet gebracht.
Vol vertrouwen zien ze naar hem op.
*
**HET BEELD*
De wind waait over de aarde: het beeld van het Schouwen.
Zo bezochten de oude koningen de streken van de wereld.
Ze beschouwden het volk en onderrichtten het.

Nou? :)

Henk Elegeert