Het wikipedia gedoe, was Re: 'Pols'

Henk op xp HmjE at HOME.NL
Thu Apr 26 14:48:07 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg schreef:
>  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Moderatie op Internet is niets bijzonders.

Het lijkt me juist heel bijzonder. Vreemd, voor republiekeinen
al helemaal, dacht ik

>  Zo zijn er legio fora op
>  Internet die worden gemodereerd.

Zucht .... Ja en? Dat moet je nonsens-conclusie kracht bijzetten?
Er zijn legio spruitjes, en toch vind ik er niet één lekker!! :)

>  Flauwekul.

Oh gutte, je gensing nog niet ingenomen ? :)
Flauw is jouw flauwekul hier en verder.

>  Hein kan nog steeds handelen en spreken.

We hadden en hebben het over de context waarbinnen, om op jou flauwekul
in te gaan.

>  Hoe kom je erbij dat de consequenties niet worden overzien?

Dat spreekt voor zich namelijk. Voorwaarde is wel je oogkleppen af te
zetten!

>  Flauwekul.

Neem nog wat extra gensing, helpt mogelijk tegen jouw flauwekul.

>  Hein kan nog steeds handelen en spreken.

Ah, de achterlijke muilkorf is inmiddels opgeheven?

>  Ook op Internet.

Wat heeft Internet hier mee te maken? We hebben het over Wikipedia...

>  Beiden? Hein en BriBri bedoel je?

Nee.

>  Aan de aan hen opgelegde lot overgelaten?

Ja.

>  Wie heeft Hein en 'BriBri' dan opgelegd om als idioten
>  te keer te gaan

Zijn jouw volkomen uit de lucht gegrepen woorden en
kwalificatities, lijkt me.

De gensing doet nog niets?

>  op een project dat bedoeld is om een encyclopedie
>  te bouwen?

Precies. Ik begreep al niet wat jij daar zoekt. :)

>  Helemaal niets gecompliceerd aan;

Waarvan acte !!

Op Internet gelden gebruiken waar nog flink aan gewerkt moet/kan
worden. Daar was een stichting mee bezig: en ah, kijk:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Digitale_Burgerbeweging_Nederland
En, volgens mij heb jij dat stuk geschreven, is het niet?

>  op Internet geldt de Nederlandse wetgeving.

Ja en nee. Op Internet gelden tegenstrijdige belangen, en een
uiterst zwakke methodieken om tot oplossingen te komen.

>  (In dit verband moet de jurist Van Meeteren mij toch eens uitleggen
>  hoe zijn hier regelmatig beleden gekwaak over zorgvuldigheid zich
>  verhoudt tot zijn strafbare uitingen jegens mij op deze lijst en
>  elders op Internet.)

Met, en je oogkeppen en gekleurde bril op had je niet in de gaten
dat je met die vraag bij Hein moet zijn en niet bij mij?

Gensingroes, wellicht?

>  Er is juist heel goed over nagedacht: het bouwen van
>  een encyclopedie staat voorop.

Heb ik iets anders beweerd dan? Jij met je open deuren!

>  Gebruikt een gebruiker de vrijheid die het project
>  biedt om tegen andere gebruikers tekeer te gaan, of gebruikers te
>  bedreigen dan volgen er maatregelen.

Daar is dus niet goed over nagedacht, want stel dat er
terecht tekeer wordt gegaan?

>  Wikipedia is geen Internet.

Wel, en een eenzijdige vorm van communicatie.
Dat blijkt ook uit het doel, eenrichtingsverkeer.

>  Wikipedia is een klein onderdeel van het Internet.

Jeetje, alweer een open deur? Waar leidt die toe?

>  Om de gedachten te bepalen: stel dat jij een XP-hobbyclub
>  hebt en Hein komt daar andere clubleden beledigen en bedreigen. Dan
>  kun jij Hein verbieden om nog langer op de club te komen. Simpel.

Het wordt nog simpeler, anderen beledigen jou in een artikel en je
hebt geen mogelijkheden tot correctie, en je zit vervolgens gevangen
in al te simpele regels.

>  Daarmee behoudt Hein zijn vrijheid van handelen en spreken, maar
>  niet in jouw clubhuis.

Precies. De vrijheden van handelen en spreken worden dan ernstig belemmerd.

>  Dergelijke vrijheden zijn nu eenmaal nooit absoluut.

Jemig! Alweer een open deur. Nee, je hebt gelijk. Waar houdt jouw
vrijheid op? Daar waar anderen ingrijpen?

>  Hein heeft regelmatig de vrijheid die Internet biedt gebruikt voor
>  het beledigen en bedreigen van anderen.

Al werk van gemaakt ?

>  Wat een flauwekul.

Neem nog een gensing, en/of wacht je even tot ie echt gaat werken ....? :)

>  Zoals ik al vaker tegen Hein heb gezegd: maak een
>  website aan en zet alle informatie met betrekking tot DB.NL online.

Zie je, je begint alweer ongerijmdt tegen mij te raakallen. Je moet bij
Hein zijn met je vragen.

>  Als Hein niets te verbergen heeft, kan iedereen dan zelf tot de
>  conclusie komen dat mijn beweringen over hem iedere grond missen.

Belachelijke voorwaarde. Bovendien, in welke van jouw beweringen
veronderstel jij uberhaupt enige grond? Tot die conclusie kan toch
iedereen komen, en dat zelfs zonder Hein?! :) Dat nog los van het
al dan niet iets te verbergen hebben.

>  Steevast miezert Hein er dan vandoor; de website is er niet,

Gelukkig maar.

>  en als
>  ik hem om bepaalde stukken vraag (bestuursbesluiten bijvoorbeeld)
>  krijg ik geen antwoord.

Dus, je zit al die tijd zaken uit je duim te zuigen?

>  In plaats daarvan strooit Hein allerlei aantijgingen jegens mij
>  rond. Ook op Wikipedia heeft hij dat weer gedaan. Allemaal
>  afleidingsmanoeuvres.

Jaja, zelfs zonder oogkleppen en gekleurde bril is alles `hein`
zo lijkt het.

>  Welnu, het heeft gewerkt;

Uiteraard. Van jouw is immers bekend dat je geen gebruik
maakt van je eigen mogelijkheden en van anderen afhankelijk
bent, en/of het van anderen laat afhangen, maar we hadden het ook
over Hein´s vrijheid, voor het geval je dat ontgaat.

Is het je zo lastig je daar een voorstelling van te maken?

>  ik heb mij niet meer inhoudelijk met het
>  artikel bemoeit, en Hein ook niet.

Kunst ....

>  Alleen duikt sindsdien ene BriBri op die hetzelfde malle taalgebruik
>  als Hein hanteert en zich van hetzelfde IP-nummer bedient,

Mijn vriendin maakt ook weleens gebuik van mijn PC op XP,
en dan krijgt zij volgens jouw een ander IP-nummer?

Ga dat je moeder wijsmaken, knul !!! :))

>  en van wie wij moeten aannemen dat zij de advocaat van Hein is

Nee, Hein zegt dat zij een vriendin is en (toevallig ook) advocaat.

>  en tijd heeft
>  om aan een Wikipedia-artikel over haar cliënt details toe te voegen en
>  andere gebruikers met juridische aktie te dreigen als zij haar/Heins
>  zin niet krijgt.......

Zij wijst op mogelijkheden die buitenom het Internet/Wikipedia zelf
ingezet kunnen
worden. Dat als dreigend/dreigement ervaren en dat op een Wikipedia die
voor alles een betrouwbare, /*vrije *//*encyclopedie */wil zijn?

Opnieuw, ga dat je moeder wijsmaken !!! :)

Maar. iemand op zo´n moment echter monddood kunnen
maken toont een ernstig falen van een clubje. Die dat zelf
niet zien en overzien, zoveel is duidelijk.

Je bent in goed ´oogkleppen´ gezelschap, Erik. Fijne tijd daar.

Henk Elegeert