'Pol(l)s'

Thu Apr 26 13:55:21 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL> over de plaatjes op,
    http://www.fluks.combidom.com/peilingen/index.htm
>Maar moeten voor de zekerheid in een kadertje (lemma?)
>niet de lijstjes partijen staan van de coalitie,
>zeker van welke je onder links en rechts verstaat,
>en beider opposities.

 Ja, daar heb je gelijk in...

 Beide figuren hebben inmiddels een bijschrift dat aansluit op de weer-
 gegeven data.

 Zoals de meeste mensen, reken ik D66 nog steeds tot 'rechts' alhoewel
 de partij onder Pechtold duidelijk naar links is opgeschoven. Maar ja,
 'links' is D66 natuurlijk niet - en in het politieke centrum (dat ik
 trouwens niet weergeef want alleen de CU zit daar) zit de partij (wat
 mij betreft: helaas) ook niet.

 Overigens is dat de reden waarom ik wel tegen liberalen aanschop en
 niet tegen links. D66 heeft zich stukgelopen op het liberalisme (was
 onder Balkenende-II/III zelfs liberaler dan de VVD), en niet op links
 (zoals Van Mierlo dat ooit deed als 'bijwagen' van de PvdA).

 Overigens staat D66 bij De Hond op 4 zetels (en niet op 2). Maar de
 Hond is momenteel wat in de war (aanval op Deventer moordzaak, verde-
 digen kwakzalvers Sylvia Millecam).