Steun gevraagd voor terreur op wikipedia

Thu Apr 26 07:32:13 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 25-apr-2007, at 10:01, Hein van Meeteren wrote:

> beste Tjerk, dat vraag ik me ook af.

hahahahahahahahaha

> Het hele verhaal begon natuurlijk toen Muijz meende over mij, zijn
> jarenlange stalk-slactoffer,

Ten eerste ben jij geen slachtoffer. Jij bent jaren geleden begonnen met
je getreiter, en ik betaal je met gelijke munt terug.
Dat moet jou aanspreken; dat noemde je namelijk zelf ooit lik-op-stuk-
beleid.

Ten tweede is er geen sprake van stalken, maar zelfs indien wel, dan nog
is het strafbaar om daar steeds weer over te beginnen. Mee stoppen dus.
Ik heb helemaal niets tegen een leuke flame-war - in tegendeel zelfs
- maar
je moet wel sportief blijven Heintje.

> ook nog eens een "artikel" te moeten schrijven op wikipedia.

Het is een artikel, zonder smalende aanhalingstekens dus.
Je hebt destijds alle kans gehad aan te geven wat er mis mee was.
Toen vond je dat er niet zoveel mis mee was, maar dat je niet
Wikipedia-waardig
was - daar heb je trouwens gelijk in, je bent Wikipedia onwaardig.

> Kennelijk doet Erik dat vaker op wikipedia, en daar heeb ik geen
> problemen mee,

Nee, daar heeft Hein geen problemen mee, als die artikelen niet over
hemzelf gaan. Waar heeft Hein dan wel problemen mee?
Met de onaangename waarheid over hemzelf.
Maar ja, beste man, dat kan ik niet helpen hoor.
Misschien kun je eens een tijdje bij iemand op de divan gaan liggen?

> sterker nog, het schrijven van artikelen op wikipedia vind ik iets
> moois. Maar ga verdorie geen artikelen schrijven over mensen met
> wie je al jaren overhoop ligt, dat is  onwikipediaans. Toch deed
> hij het, en dat valt lastig terug te draaien, want na een stemming
> onder zo'n twintg, dertig "wikipedianen' besloot men dat ik
> "encylopeische waarde" had oid, en moest ik dus blijven staan.
> Daarvoor had ik reeds met moeite en pijn alle gekleurde en
> partrijdige informatie uit het artikel gekregen, gedeeltelijk met
> behulp van derden, want het is wel erg vervelend om in je eigen
> [...]

Sterker nog: als ik volgens jou de laatste ben om een artikel over
jou te
schrijven, dan ben jij de allerlaatste om in het artikel te gaan
zitten krassen.

(Er blijkt ook een artikel over mij te bestaan; daar staat allerlei
onzin in
en volgens mij kan het hele artikel ook gewoon weg, maar ik heb er nog
geen komma aan veranderd; ziedaar het verschil tussen een pathologische
ijdeltuit die vrijblijvend zwatelt over inner directedness, en iemand
die
werkelijk inner directed is.)

> Nee,

Ja, wel dus.
Die vriendin is op Wikipedia tegen mij tekeer gegaan op een wijze die
ik alleen maar van Hein ken, met de bedoeling om mij af te houden van
bemoeienis met het artikel over Hein van Meeteren.
(Het aardige van Wikipedia is dat iedereen dat allemaal kan nalezen.)

Daarnaast is Hein opgetreden als 'BvA te Haarlem', als 'AvH, Amsterdam'
(gevolg, de open  proxy die Hein gebruikte is geblokkeerd), en als nog
verschillende andere pseudoniemen die - verrassing! - het allemaal
met Hein eens zijn. :-)

> niet tegen muis, maar wel tegen de gevolgen van muis. Trouwens, ik
> heb haar dat niet gevraagd, ze bood het aan. Ze las alles door en
> ontstak in professionele gebolgenheid:

Professionele gebolgenheid?
Interessant, dat wordt dan dus een strafklacht wegens smaad en laster
tegen een advocaat.
Wil je dan maar zo goed zijn haar naam en adres even door te geven Hein?

(Mocht ze dan met een tegenwerping komen dan kun je haar het volgende
citaat uit Wikipedia voorhouden:

"U verschuilt u achter een pseudoniem, dat is ontduiken van
aanspreekbaarheid.
Graag uw naam en toenaam, eventeel alleen uw emailadres, opdat ik de
rechtsgang kan inzetten. Hoogachtend Raadsvrouwe 21 apr 2007 18:36
(CEST)"

> zo ga je niet met mensen en hun rechten om. Ik zei: ga je gang, pak
> je laptop en doe wat je wil doen.
> Dat is wikipediaans: je neemt een naam aan, ik heet er Heinwvm.

en BvA uit Haarlem, en AvH uit Amsterdam etc.

> Muizenberg "Muijz", en er zijn namen als "effe iets anders" en
> "moiramoira".
>>
> Wat geloof je dan niet?
>>
> Is zij wat? Ik wil je best wel privé haar naam geven hoor, alleen
> niet in het openbaar, wetende dat ook zij dan gestalkt kan worden.

Ehm.. zoals ik dus meen ik al een paar keer heb gezegd: ophouden met
je smaad
en laster jegens mij.

> Daar is ze zelf ook beducht voor. Ze werkt op een gerenommeerd
> advokatenkantoor en is kwetsbaar, en als je kwetsbaar bent, dan
> slaan de internet-wolven toe, dat heb ik al vele malen ervaren.

Nou, je kunt er zelf anders ook wat van.
En BriBri blijkbaar ook, want waarom is die ook weer voorgoed
geblokkeerd
op Wikipedia?

> Daartegen moet ze beschermd blijven.

Zoals gewoonlijk draai je weer alles om.
Mocht mevrouw werkelijk bestaan dan is ze zich te buiten gegaan aan
smaad en laster jegens mij.
Daartegen dien ik beschermd te blijven; het is dus zaak Hein dat je
haar naam en adres verstrekt
opdat het recht haar loop kan hebben tegen de persoon in kwestie.

[...]

(Wel benieuwd wat je nou weer voor smoes gaat ophangen.)

Erik vdMb