bio ethanol

Fri Apr 20 22:46:52 CEST 2007

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Laatst werd hier door Hein een juichverhaal afgestoken over het
gebruik van
bioethanol als brandstof voor automotoren.
Ik heb er toen al op gewezen dat het misschien allemaal wat minder
geweldig
is dan Hein zich droomt.
Vandaag las ik toevallig een artikel dat mijn scepcis bevestigt:

http://www.lefigaro.fr/sciences/
20070420.FIG000000132__los_angeles_la_pollution_pourrait_augmenter_a_cau
se_du_bioethanol.html

Het is overigens in het frans maar dat zal voor Hein - die weleens
een college
van Lévi-Straus zegt te hebben toegehoord - geen probleem zijn; het
probleem zit 'm voor Hein eerder in zijn dwaas-romantische opvatting.

Erik vdMb