Peilingen: Ook De Hond zet D66 nu op 1 zetel

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Sep 3 16:59:45 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> [...]
>  told wil, met waar D66 altijd voor gestaan heeft en waarmee ik mij zonder
>  meer aan de zijde van Pechtold schaar.
>
>  Mijn these blijft dat ons electoraat wegloopt naar de PvdA omdat men niets
>  heeft met dat rare sociaal-liberalisme. En het zijn de sociaal-liberalen
>  die we voortdurend in de media en op de D66-website tegenkomen. Pechtold
>  heeft niet voor niets een website buiten D66 om - anders zou ook daar so-
>  ciaal-liberaal gezeik staan. Wat men ook van,
>     http://www.pechtold.nl
>  vindt, sociaal-liberaal gezeik staat er niet.

Echt niet?

http://www.pechtold.nl/
Welkom op mijn website - www.pechtold.nl

"
EERLIJKE POLITIEK
HERKENBARE STANDPUNTEN

Kiezen voor D66 is kiezen voor een nieuw perspectief

D66 heeft de durf om af te wijken. Geen taboes, geen
dogma’s, geen vanzelfsprekendheden. D66 staat voor
solidariteit met nieuwe generaties en kansarmen.
Voor duurzaamheid en een realistisch milieubeleid.
Voor beter onderwijs en meer innovatie. Voor een
integratiebeleid waarbij openheid, tolerantie en
dialoog centraal staan. Voor een dienstverlenende
overheid die niet wegkijkt, maar optreedt. Voor een
politiek die niet betuttelt, maar kansen creëert en
perspectief biedt.

Kiezen voor D66 is kiezen voor een andere politieke
cultuur

Over een kloof tussen burger en politiek moet je
niet klagen, die moet je overbruggen. Daarom is D66
altijd kritisch over de macht en de verdeling van de
macht. Wij keren ons tegen het korte-termijn-denken,
de hijgerigheid en de hypes. D66 is de politieke
beweging die altijd en overal de dialoog, de nuance
en de redelijkheid zoekt. Dat is geen zwakte, maar
onze kracht. Eerst denken, dan doen!

Kiezen voor D66 is kiezen voor eigen initiatief

Voor D66 staat het eigen initiatief van mensen
voorop. Mensen hoeven zich niet te laten welgevallen
dat de staat of welke andere instelling dan ook
beslissingen voor hen neemt waarin ze niet worden
gekend, waarop ze geen invloed kunnen uitoefenen en
waarin hen geen enkele keuzevrijheid wordt gelaten.
Mensen moeten in staat worden gesteld om zelf hun
eigen leven vorm te geven.

Kiezen voor D66 is kiezen voor vrijheid en
rechtvaardigheid

D66 is sociaal-liberaal: vrijheid waar het kan,
overheid waar het moet. Wij willen bouwen aan een
samenleving waarin vrijheid en rechtvaardigheid
centraal staan. Een weerbare rechtstaat waarin
zelfbeschikking en privacy zijn gewaardborgd. Een
open samenleving voor jong en oud, allochtoon en
autochtoon, homo en hetero, moslim en christen, vrij
en betrokken.
"

Aan standpunten geen gebrek, aan wollig taalgebruik
  al evenmin, alleen die eerste zin 'het
perspectief',  wat wordt de invulling,
concretisering .... dan ?

Het woord 'democratie' kwam ik alvast niet tegen, of
heb ik het over het hoofd gezien? Is daar geen
plaats voor ingeruimd?

> [...]
>     niet. Zo gaat dat in een democratische partij... en als het over demo-
>     cratisering gaat, geeft dit programma wel degelijk houvast. Ik noem...
>   * Ik ben blij met dit programma ! Ik heb zelf ook een stuk voorbereid
>     dat het goed aanvult... D66 gaat ervoor ! Ik ga ervoor... Het is wel
>     zo aardig om iets uit m'n eigen stuk te noemen...
>   * De komende tijd gaan we dit stuk terugbrengen tot een paar typische
>     D66-punten die onze aanhang zeker zal aanspreken ! Ik noem maar een...
>  Zo doe je dat dus - weg gedrocht.
>
>  Maar goed, of het dat ook echt het geval is, weten we pas dinsdag.

Afwachten dus inderdaad.....

> Deze keer wordt het programma belangrijk.

Is dat zo? Of is het gewoon onderdeel een gegroeide
cultuur.

>  Een sociaal-liberaal programma zou
>  immers wel eens het einde van D66 kunnen inluiden.

Als er nu al niet genoeg afstand van wordt gedaan ....

Henk Elegeert