weer eens goed nieuws

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Sat Oct 28 23:35:54 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ingelazerd, nou nou, nu stel je het toch wel erg dramatisch voor. Bijna
> hetzelfde blijven verdienen en er geen moer voor hoeven doen, och och wat
> een hardvochtigheid. Ze hadden niet de WAO ingestuurd moeten worden, maar
> de WW.

Precies Martijn, en wat KWAM het opeenvolgende regeringen toch dondersgoed
uit dat ze bedrijven de mogelijkheid gaven om mensen de WAO in te zetten, in
plaats van de WW. WAO'ers werden namelijk niet meer als werkloze, maar als
'arbeidsongeschikt' aangemerkt, ofwel: daar kunnen wij als regering niks aan
doen, toch? En wat zijn we toch sociaal!
De hoofdredacteur van mijn financieel-economische nieuwsdienst in Engeland
noemde dat 'very cunning indeed!' Die mensen worden in Duitsland, Engeland
en Frankrijk stuk voor stuk wél gewoon tot de werklozen gerekend, maar hier
in NL niet, en wat *is* die Balkenende toch blij als hij kan pochen dat wij
hier 'maar' 2.5 a 3 procent werkloosheid hebben, tegen 9.5 en 10 procent in
respectievelijk Duitsland en Frankrijk.

En nu dan de grote grap. Stel, je neemt zo'n slordige 70 procent van de
WAO'ers en die tel je op bij het aantal werklozen.
Moet jij 's zien op wat voor werkloosheidspercentage je dan uitkomt. Da's
slikken in Den Haag, want die verkiezingsnederlaag zou enórm zijn.

Ik zweer het je, het is het grootste 'geheim' in Den Haag van de afgelopen
20 jaar, en ze slaan elkaar nog eens lekker op de schouder met een wijntje
in de hand.
Jarenlang hebben de grote politieke partijen de kluit belazerd uit
electoraal opportunisme tot het financieel totaal uit de klauwen liep. En nu
gooit men het hele bestel op zijn kop, en wie mag de kosten voor die
belazerij betalen?

Juist.

Kaj