Verminking JD-beginselen

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Oct 27 10:37:33 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Resterende vrijzinnigen,

Aan de ontbijttafel las ik tot mijn verbazing in het blad van de JD
dat mij weer eens was toegezonden, dat de JD dit weekend poogt haar
beginselverklaring aan te passen. En hoe!

Men wil van een vrijzinnig-democratische vereninging veranderen in
een club die de (alweer overgewaaide?) vlees noch vis mode van het
sociaal-liberalisme aanhangt. Men wil 'voorop durfen lopen', niet bepaald
een beginsel zou je zeggen. Het meest typerende echter, is de
intellectuele armoe die spreekt uit het voorstel om een definitie
van democratie te vervangen door een Jip en Janneke zin.

JD-ers op de lijst: doe er wat tegen!

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |