Hetze?

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Mon Oct 9 17:56:38 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart, op zich zijn er wel argumenten om als partij niet mee te doen
aan deze plotselinge jacht op Turks-Nederlandse parlementariers, maar
ik blijf er toch mee zitten dat ik het ongelooflijk vindt dat een
politicus besluit stil te blijven over iets belangrijks als een
genocide, een gebeurtenis die ook volkenrechterlijk
grensoverschrijdend beschouwd wordt en niet behoort te 'verjaren'.
Waarom zegt Fatma niet wat ze vindt??? Daar ben je toch politicus
voor? Zeker in een dichtgetimmerde representatieve partijcratie als de
onze. Op deze manier is het logisch dat mensen de indruk krijgen dat
D66 het beschermen van 'één van ons' of zelfs potentiele stemmenwinst
boven alles stelt. Ik krijg zelf ook sterk die indruk. En zeker na het
Uruzgan-oogstjaar drama kunnen we dat nu juist niet hebben.....

En als nu vanwege dit onderwerp ineens veel Turken blind op D66 gaan
stemmen, dan zou dat toch wel heel beschamend zijn voor een partij die
traditioneel zegt niet op te komen voor een bepaalde belangengroep,
maar puur voor de inhoud zegt te gaan.....

Groeten,
Mark Giebels