felicitaties voor Fatma

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Nov 30 15:10:28 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein V Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> -----Original Message----- From: "Bart
> Meerdink"<bm_web at kpnplanet.nl> Sent: 30-11-06
> 10:51:26 To: "Discussielijst over
> D66"<D66 at NIC.SURFNET.NL> Subject: Re:
> felicitaties voor Fatma
>
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Nivo nul, Hein, je gaat niet op argumenten in,
> sleept er ongerelateerde zaken bij, en moet dus
> voorspelbaar terugvallen op het woordje 'onzin'
>
> Er zijn een paar onderwerpen, Bart, waarbij '
> arguing" ongepast is. Voorbeelden: martelen,
> moorden, verkrachten, plunderen. Sommige daden
> [...]

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=artikelen.details&achtergrond_id=9030
NOVA - Chat met André Rouvoet en Alexander Pechtold

"...

  piet: Rouvoet, zou u in een regering met SP en CDA
stappen?

André Rouvoet: piet: dat lijkt mij een hele lastige!

robert: meneer pechtold wat is uw standpunt over de
armeense genocide?

Alexander Pechtold: lees mijn website
www.pechtold.nl over de kwestie armenie

André Rouvoet: robert, het antwoord van pechtold is
veelzeggend: jij vraagt naar de armeense genocide,
hij heeft het over de armeense kwestie...! Ook d66
heeft mijn motie gesteund waarin de armeense
genocide wordt erkend!

adam: Pechtold wat vind u van het iedee de snelwegen
te overkappen met een filterkoepel?

Alexander Pechtold: adam, ik wil gewoon betere
brandstof; waterstof of andere schone energie
"

Z u c h t .....

http://www.pechtold.nl/Waar_staat_D66_voor_
Waar staat D66 voor? - www.pechtold.nl
"
…de Armeense genocide
Wij vinden het onzin om zomaar uit het niets aan
alle politici die toevallig een Turkse achtergrond
hebben een analyse te vragen van historische
gebeurtenissen die 100 jaar geleden hebben
plaatsgevonden. Een massamoord is geen politiek
speeltje waarvoor mensen langs etnische lijnen
opeens verantwoordelijkheid moeten ervaren. We
vragen Balkenende en Bos toch ook niet zonder
aanleiding om een uitgebreide erkenning van de
misstanden uit de VOC-tijd?
"

Is that all?
Oh, wacht even ....

http://www.pechtold.nl/Alexander_Pechtold_over...._solidariteit
Alexander Pechtold over.... solidariteit -
www.pechtold.nl

"
De sociale agenda van D66 gaat verder dan alleen
inkomenspolitiek, loonstrookjes en inkomensplaatjes.
Solidariteit is niét het verdedigen van verworven
rechten en het doorschuiven van de rekening naar
volgende generaties. Solidariteit is zeker ook niet
gediend met het doorschuiven van problemen - er niet
over willen praten, je kop in het zand steken -
totdat de electorale positie van je partij er niet
meer onder kan lijden.

Voor mij betekent solidariteit je verbonden voelen
met hen die het minder getroffen hebben, die om
welke reden dan ook niet kunnen werken, én
solidariteit is: je verbonden voelen met toekomstige
generaties, die recht hebben op dezelfde welvaart en
sociale voorzieningen als de oudere generaties.
"

... onder 'solidariteit' geen woord over de Armeniers.

Om met Pechtold te spreken: "If you can't stand the
heat, stay out of the kitchen". ;)

Oh wacht even, hier staat ook nog wat:

http://www.pechtold.nl/weblog.html_(kopie)
Mijn archief - www.pechtold.nl

"
Twee maten

Twee maten, er wordt wederom met twee maten gemeten.
Een paar dagen geleden werd ik door ons kamerlid
Fatma Koser Kaya gebeld met de vraag hoe te reageren
op “De Armeense kwestie”. Nou moet je als
nieuwbakken lijsttrekker zoveel mogelijk nieuws
bijhouden, maar ik had Armenië die dag nog even
laten liggen. Fatma vertelde me dat ze platgebeld
werd met persvragen over haar Armenië-standpunt.
Kortweg kwam het erop neer of zij het een genocide
vond of niet. Al snel werd me duidelijk dat het er
helemaal niet om gaat of je erkent dat er begin
vorige eeuw verschrikkelijk gemoord is –dat staat
vast- maar of je vindt dat dat met het oogpunt van
zuivering is gedaan. Het genocide noemen is in
Turkije strafbaar. Een term die overigens pas na de
Tweede Wereldoorlog werd gebruikt, volkerenmoord
ligt daarom misschien meer voor de hand.

Laat ik me niet te ver in de inhoudelijke kwestie
verliezen. Ik heb me nu in de achtergrond verdiept.
Waar ik bezwaar tegen maak is de ongelooflijke hetze
waarin deze week alles zich voltrok. Voordat de
gemiddelde geïnteresseerde iets meer over het
onderwerp te weten kon komen, waren bij CDA en PvdA
drie kandidaten, op lagere plekken weliswaar, van de
lijst geschrapt en verschoof de aandacht zich naar
een belangrijke kandidaat, de eerste vrouw van de
PvdA Nebahat Albayrak. Ook haar wordt nu het vuur
aan de schenen gelegd.

Waarom nu, waarom zo snel, maar vooral waarom wéér
de nieuwkomers, de allochtonen, de moslims zo u
wilt. Of kandidaat kamerleden foute denkbeelden
huldigen moet in de selectie zorgvuldig
gecontroleerd worden. Partijen nemen daar, zelfs bij
tussentijdse verkiezingen, ruim de tijd voor. Maar
is elke kwestie zo eenvoudig en verandert er niet
het nodige aan onze denkbeelden? En vooral: wie mag
je aanspreken op welke vraagstukken? De film
Zwartboek, geeft een ander beeld van goede en foute
Nederlanders dan ik op school leerde. Mijn vader
moest als dienstplichtig marinier “Ons Indië
bevrijden”. En wat vinden katholieken van de recente
uitspraken –of waren het citaten- van de Paus? Om
nog maar te zwijgen over het condoomstandpunt van
diezelfde Paus en de gevolgen daarvan. Voorbeelden
gaan altijd mank, maar hoe moet een hier geboren
Turk dit nu allemaal ervaren. Twee maten,
hijgerigheid en geen ruimte voor zorgvuldigheid. De
ex-kandidaten mogen de beslissing achteraf
aanvechten. Een nieuwe rechtse revolte kan zomaar de
kop op steken. Ik hoor Pastors, Wilders c.s. al weer
zinspelen op het toekomstig EU-lidmaatschap van Turkije.

Vanochtend mocht ik even met Pastors op de radio.
Terugkijken op de eerste dag Algemeen Politieke
Beschouwingen. Ik pleitte voor meer Europese
dimensie en meer antwoorden op sluimerende
ongelijkheid van allochtonen. Pastors was trots
vooral op het speldje dat zijn partijgenoot en ex
VVD-er, Van Schijndel droeg: een rood, wit, blauwe
tulp. De tulp is helemaal niet inheems, hij komt uit
Turkije. Maar ja, dat is alweer heel lang geleden.
"

Wat erg zeg ...

http://www.24april.nl/page4.html
"
1. WAT IS HET DOEL VAN HET 24 APRIL COMITE

Antwoord: de volledige naam van het comité is: 24
april comité voor de herdenking en de erkenning van
de Armeense genocide. Dat is dus het doel van het
comité. Andere onderwerpen zijn niet aan de orde.

3. Is de Armeense genocide in Nederland erkend?

Op 21 december 2004 heeft de Tweede Kamer unaniem
een motie aangenomen van Kamerlid Rouvoet, waarin de
Nederlandse regering wordt gevraagd de erkenning van
Armeens genocide voortdurend en nadrukkelijk aan de
orde te stellen in de dialoog met Turkije. De
Minister van Buitenlandse Zaken heeft deze motie
verwelkomd.
Door de bewoordingen van deze motie, en met name het
gebruik van het woord genocide, wordt zowel in de
nationale politiek als door internationale
deskundigen het standpunt ingenomen dat de facto met
deze motie de erkenning van de Armeense genocide een
feit is. Het feit dat de Minister van Buitenlandse
Zaken namens het kabinet de motie heeft verwelkomd
betekent dat regering en parlement het in deze eens
zijn.

6. Waar kan ik informatie over de Armeense genocide
vinden?

Antwoord: op de website kunt u informatie en
artikelen in twee talen vinden. U kunt daar ook een
verhandeling over de geschiedenis vinden
van de hand van drs T Zwaan van het Centrum voor
Holocaust en Genocidestudies in Amsterdam.
Verder treft u ook vele links aan naar
internationale sites , waar informatie te vinden is.
Als u specifieke vragen hebt kunt u die natuurlijk
per mail of telefoon aan ons stellen.

7. Behoort het 24 april Comité tot enige politieke
groepering

Antwoord : nee. Het 24 april comité is een orgaan
van de Federatie van Armeense Organisaties in
Nederland (FAON). Dit is een samenwerkingsverband
van een aantal Armeense sociaal-culturele
verenigingen en stichtingen in Nederland.
"

Wat een vertoning maakt D66 ...
Ondermaats?

Henk Elegeert