felicitaties voor Fatma

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Nov 30 09:47:27 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL>,

>  Ik meen me te herinneren dat het Radio-1 journaal Pechtold belde en hem
>  vroeg wat hij van deze zaak vond. Wat had de zet van CDA en PvdA voor
>  gevolgen voor FKK ?

Lastige vraag, idd. Bovendien CDA en PvdA zijn
andere partijen. D66, zo geldt/gold althans voor mij
  wijst geweld in dergelijke vorm (genocide) van de
hand. Is solidair met hen die het overkwam, en
vooral nabestaanden en wordt in geen enkel geval
geen stoorzender in het helingsproces.

> FKK had daarvoor aan AP gevraagd wat ze moest
> zeggen en AP gaf daarop de reactie van D66 in de
> uitzending. Zoiets was het.

Hmmm ... heb ik niet paraat.

> AP zei toen hetzelfde als ik hier op deze lijst
> (en later Bert Bakker).

Ik meende me te herinneren dat je je daarover had
uitgelaten, idd. Weet je nog welke threat ?

> Ik heb niet paraat of ik
> het eerder zei dan Pechtold - zoja, dan kan hij
> of Bertus zich daardoor hebben laten inspireren
> (maar de D66-opstelling ligt nogal voor de hand,

De D66-opstelling tov. CDA en PvdA inzake genocide?
Of 'wij' bij D66 trappen niet in die 'valkuil'?

> mijn opmerking hadden beiden echt niet nodig).

Neem ik aan.

>  Zelf weet ik niets van dat Armeense gedoe af. Maar omdat mijn schoonzus
>  Gerda die 'Andere Tijden'-documentaire over dit onderwerp voor de VPRO
>  gemaakt heeft, zal het allemaal wel waar zijn.

Het is geen garantie, maar als de VN het als
dusdanig duidt ... Prima overigens als de VPRO wat
meer licht op de zaak schijnt.

> Persoonlijk vind ik het belangrijker dat de
> politiek zich eindelijk eens uitspreekt over de
> oorlogsmisdaden die Nederland in Indonesie begaan
> heeft

Ben ik met je eens. Onze democratie lijkt heer en
meester in het doofpotten van tal van affaires. En
dat al jaren ....

Het zou in dat geval een krachtig staaltje zijn van
ook zelf de daad bij het woord voegen.

> (Drees was dus een oorlogsmisdadiger, net als
> Balkenende dat nu is).

Hij is zelfs MP van dit land.

> Na zestig jaar wordt dat aankaarten van die
> oorlogsmisdaden wel eens tijd

Zolang al? Wat erg .... en 'wij' maar een grote
waffel hebben over schenden van mensenrechten ...

Terecht overigens, maar het eigen aandeel moet dan
ook in beeld.

> (toenvallig vanavond, ook bij 'Andere Tijden', op
> de TV). We hoeven beslist niet zo lang te wachten
> als de Turken...

Absoluut. We zouden hen wel eens op een idee kunnen
brengen hoe zoiets aan te pakken, toch? ;)

Henk Elegeert