staatsrechtelijke vernieuwingen & kroonjuwelen

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Thu Nov 23 14:50:54 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Karst de Jong wrote:

> Zeg,
>
> Je hebt gelijk Tjerk, dat er zeker iets zal moet
> veranderen want met deze patstelling komt ment niet
> veel verder. En is dit niet ongeveer de trend sinds
> Paars II. De Nederlandse maatschappij is dusdanig
> veranderd (gepolirariseerd) dat het kiesmodel niet
> meer van toepassing is IMHO. Het zal zeker moeten

Volgens mij is er helemaal niets mis met evenredige vertegenwoordiging
hoor. Dat er dit keer zo veel mensen waren die geen flauw benul meer
hadden wat te stemmen dat lag aan de inhoudsloze campagne waarbij het
vermijden van onderwerpen die er echt toe doen voorop stond. Daarom
begrijp ik wel dat de PvdD bijna drie zetels krijgt, die mensen denken,
ik zou het absoluut niet weten, maar de Partij voor de Dieren, dat is
een goede zaak, daar doet mijn stem tenminste nog iets goeds.

Juist kleinere partijen kunnen het snelst oppikken wat er bij de
bevolking begint te leven. Bij grotere partijen is het al snel één pot
nat in het midden, ons-kent-ons en wij verdelen de baantjes.

Bart