staatsrechtelijke vernieuwingen & kroonjuwelen

Karst de Jong karstdejong at YAHOO.CO.UK
Thu Nov 23 14:08:17 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zeg,

Je hebt gelijk Tjerk, dat er zeker iets zal moet
veranderen want met deze patstelling komt ment niet
veel verder. En is dit niet ongeveer de trend sinds
Paars II. De Nederlandse maatschappij is dusdanig
veranderd (gepolirariseerd) dat het kiesmodel niet
meer van toepassing is IMHO. Het zal zeker moeten
veranderen in of een single-transferable vote (STV)
systeem of een districten stelsel per provincie met
landelijk gewogen totalen. Dat kan desastreuze
gevolgen hebben voor D66 maar zal hopelijk een wat
gebalanceerde uitslag geven. Ik bedoel, dit gaat nu
zachtjes aan richting Italiaans
e taferelen en daar zit niemand op te wachten lijkt
mij.

Ook felicitaties aan iedereen, 3 zetels is mooi en
terecht dat Bert weer terug is.

Karst