Betekenis Aso

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat May 27 09:18:51 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at dds.nl>
To: <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Sent: Saturday, May 27, 2006 12:18 AM
Subject: Betekenis Aso

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> 'Aso' refereert naar het 'buiten de samenleving' staan - en werd in
> die betekenis in 2004 door mij op deze lijst geintroduceerd. Alle
> andere betekenissen zijn dus onjuist.
>
> Dat dit kabinet buiten de samenleving staat, behoeft geen enkel
> betoog...
>
> Het is dus geen scheldwoord maar een bijnaam. Zoals 'Paars' een
> bijnaam was. Het zou pas een schedwoord zijn dit kabinet 'Bruin'
> te noemen.
>

> Marc Fluks, Amsterdam

Als je alle maatregelen neemt, de hervormingen voorop mag en kan je
redetwisten of ze wel of niet nodig waren of zijn, dat is de democratie.
Als je dat doet in het huidige tempo en zonder te kijken welk effect het
heeft voor de samenleving en dan de onderkant er van mag je dat van mij aso
noemen.
Veel meer mensen die door de armoedebodem zakken, voedselbanken, zieke
mensen klakkeloos goedkeuren, mensen die verdroogden in verpleeghuizen,
huisartsen die nu niet betaald worden, sterk groeiend aantal onverzekerden,
we kunnen nog wel doorgaan zo.

En natuurlijk niet vergeten, jezelf dadelijk eerst 30% opslag geven en
tegelijk roepen dat een reparatie onnodig is.
Dat maakt dingen asociaal, zeker voor de gewone burger en is ASO nog een
hele nette benaming.

Ger