Hirsigate: AHA publiceert 'brieven van zus en vader' (2)

Fri May 26 07:20:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Vandaag in Trouw,
   http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article330599.ece/Ayaan_Hirsi_Ali_Brieven_onderbouwen_noodzaak_om_te_liegen
staat,
   Ayaan Hirsi Ali beschikt over brieven van haar Somalische familie die
   haar beweringen onderbouwen dat ze bij haar asielaanvraag in Nederland
   wel gedwongen was onjuiste informatie te geven.

Nou, dat treft, want die heb ik hier gisteren zelf neergezet,
   https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0605&L=d66&P=R76273

Zus Haweya zegt daarin,
   Your husband in Germany is looking for you, and the whole search is being
   coordinated by father here. Be warned.
Maar volgens Trouw zegt ze,
   Haar zuster Haweya waarschuwt Hirsi Ali, die toen net gearriveerd was
   in een Nederlands asielzoekerskamp, dat haar man in Duitsland op zoek
   is naar haar. Haar vader coordineert de zoektocht van clanleden die
   ook gevraagd zijn naar Hirsi Ali uit te kijken. 'Je bent gewaarschuwd'
Dat is dus heel wat anders.

Idem dito de verschrikkelijke pappa. Die zegt eerder,
   Dear deceitful Fox, you do not need me and I do not need you. I just
   invoked Allah to disgrace you as you have disgraced me. Amen! This is the
   last message you will have received from me, as your letter was the last
   message I was to accept from you. Go to Hell! and the Devil be with you.
   May Allah punish you for your deception. Amen! Yours, The Fool."
Maar in Trouw zegt hij,
   In een brief van haar vader, Hirsi Magan Isse, vervloekt hij zijn
   dochter, omdat zij van haar man is weggelopen en ongehoorzaam is. Hij wil
   geen contact meer met haar. 'Ga naar de hel en de duivel is met jou. Mag
   Allah je straffen voor je misleiding', besluit hij.

Nog even afgezien van dat niemand weet wat nog echt is aan AHA en wat niet,
wil Trouw wel heel erg graag voor ons denken en geeft er een stemmingsvolle
draai aan.

Waarvan acte...