Hirsigate: AHA publiceert 'brieven van zus en vader'

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri May 26 09:51:09 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Geen van ons weet of AHA ook dit weer al dan niet verzonnen heeft en wat
> de contekst is waarin de tweede brief staat mocht deze authentiek zijn.

Het blijft gissen met haar.

> Maar dat doet er ook niet toe: AHA heeft *zelf* een bewijs gepubliceerd
> waaruit blijkt dat ze ten tijde van 'haar vlucht voor haar familie' een
> brief naar die familie stuurde en dat deze dus wel degelijk wist waar ze
> zat.

Kortom: het betrof niet de 'angst' daarvoor. Eerder het hysterisch
gekrijs van een puber en los van de culturele context. Benieuwd hoe Henk
V. te U. hier nu tegen aankijkt, en welke mogelijk andere verklaring
daarvoor te geven is?

> Dit is precies datgene dat in Zembla werd beweerd en het staat volkomen
> haaks op het vluchtverhaal waarbij ze haar naam/leeftijd moest wijzigen
> om maar niet gevonden te worden.

Het beeld wordt mij steeds helderder. Ze is niet gevlucht en heeft alle
aspecten die toebehoren aan het verlaten van de familie voor louter
eigen doeleinden ge-/misbruikt tegen zowel de eigen familie als het land
dat ze verkoos als haar gastland.

De rol van moeder is vrees ik nogal dubieus. Het type 'steun' dat ze ook
hier 'afdwong' van haar beschermheren en vooral -dames.

Tjerk's advies aan haar, maar te blijven zitten in de TK heeft haar naar
alle waarschijnlijkheid nooit (meer) weten bereiken.

Maar als gevolg waarvan, of 'vluchte' ze gewoon opnieuw voor de haar
achtervolgende 'waarheid' ?

En wat ook alweer haar doel?
http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=4980
"
In de zomer van 1992 ben ik naar Nederland gekomen. Ik wilde mijn leven
in eigen hand nemen. Omdat ik me niet wil laten vangen in een toekomst
die anderen voor mij uitstippelen. Zoals velen heb ik gekozen voor de
bescherming van de vrijheid. Die vrijheid heb ik hier gevonden.

Hier heb ik de mogelijkheden gekregen en aangegrepen voor mijn strijd
tegen religieuze terreur.
"

Ze moet nog een en ander leren, anders kun je je koffers wel blijven
pakken.

Henk Elegeert