Hirsigate: 'Submission' was plagiaat

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed May 24 14:52:19 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Wed, May 24, 2006 at 02:25:00PM +0200, Hein van Meeteren wrote:

> Jawel, maar slechts nadat er jaren en jaren van hard beleid gesteund is
> door diezelfde meerderheid in de kamer. Een D66, je weet een partij waar
> m'n hart ligt, maar een D66 heeft zelfs een kabinet *bij herhaling* in
> het zadel gehesen/gehouden dat hard uitwijzingsbeleid tot unique selling
> point promoveerde.

Je kritiek op de rol van D66 in dit kabinet deel ik, zoals je vast weet.

> Als het was gegaan om een oologsmisdadiger die genocide op z;'n geweten
> had (een Mladic bijvoorbeeld, die met een kutsmoes de A-status en
> vervolgens een paspoort had gekregen), dan had Verdonks optreden een
> juichend applaus gegenereerd. Er zit echt een element willekeur in deze
> zaak.

Je voorbeeld geeft mijns inziens juist aan waarom een minister meer
(beleids)vrijheid heeft of zou moeten hebben dan de strikte juridische
werkelijkheid.

> Maar wat is het verschil met Ayaan?

Het verschil is dat Ayaan hier al 14 (?) jaar zit, zich op eigen kracht
heeft ontwikkeld en bewogen in de samenleving en nota bene met voorkeur
stemmen in de kamer is gekomen. Als er dan iets loos zou zijn met haar
status, lijkt het op z'n plaats dat ze zich na al die jaren (en
bedreigingen) kwalificeert voor de categorie 'generaal pardon'. Dan gaat
het dus niet aan met een briefje te komen "u bent geen nederlander, einde
bericht".
Kalou echter zit hier pas een paar jaar. Er is geen enkele reden bij hem de
gangbare termijn van 5 jaar te bekorten. Bovendien heb ik altijd gemeend
dat ie slechts Nederlander wilde worden om naar het WK, en vervolgens naar
Engeland te kunnen. Ik vind dat iedereen gewoon voor het land moet uitkomen
waar hij of zij getogen is, daar is het interlandvoetbal voor. Mixen doen
we al in het clubvoetbal. Zo vind ik het ook onzin dat Veldkamp voor Belgie
schaatst, of vroeger vHelden voor Frankrijk.

Dat Ayaan al naar de USA wilde, vind ik voor de zaak niet relevant. Net
zo min als de vraag of Kalou een aanwinst voor Oranje zou zijn.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |