Toch blijken peilingen er heel wat toe te doen

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat May 20 14:09:09 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 20-mei-2006, om 13:57 heeft Ger het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Balkenende wil geen nieuw AOW-debacle 1994
> 20 mei 2006, 12:18
> UTRECHT (ANP) - Premier Balkenende voelt er niets voor rijkere
> ouderen te laten meebetalen aan de financiering van de AOW. ,,De
> gebeurtenissen van 1994 staan me nog scherp op het netvlies. Dat
> zal ons geen tweede keer overkomen'', zei hij zaterdag tijdens een
> CDA-congres in Utrecht.

knip

> De financiering van de AOW en de hypotheekrenteaftrek vormen de
> belangrijkste struikelblokken voor de vormingen van een eventuele
> coalitie van CDA en PvdA. Balkenende sluit zo'n samenwerking
> weliswaar niet uit, maar wil wel het huidige beleid zoveel mogelijk
> voortzetten.
> ----
>
> Hij wil dus geen andere financiering van de AOW. Hoe zou hij het
> dan willen?

wedden dat hij heel lang wacht voordat hij precies zegt hoe hij het
dan zou willen?
ruim een jaar wacht tot de verkiezingen geweest zijn?
volgens mij is bovenstaande slechts een prevelement voor de bühne?

> Hij wil nu ineens ook niks met de hypotheekaftrek.

nee, daarvoor geldt hetzelfde
geen electoraal gevoelige vingertjes eraan branden
en dan tzt gewoon heel vervelende maatregelen erdoor drukken samen
met de vvd vriendjes, onder het mom van 'we moeten allemaal weer iets
met de broekriem' (die ik nooit draag al begrijp ik de metafoor best)

> En de peilingen? Och dat zijn maar peilingen toch. Wat een eitje is
> het toch zeg.
> Of je er nu voor of tegen bent doet er ven niet toe maar hoe dwing
> je nu een knalrode coalitie af?

LOL, ger, dat kunnen we niet afdwingen, daarvoor is subtiliteit en
slim mediagebruik en p.r. nodig
en op deze lijst is vrijwel niemand ervoor hoor. ;)

gr elma, (die voor fiscalisering van de aow is voor zover ik het
begrijp)