VVD e.v. wisten van Magan...

Sat May 20 14:05:59 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

PS
Henk, het gaat ook om de schadelijke gevolgen, niet om de regel-kul an sich.
Lees bijvoorbeeld vandaag in de Volkskrant dat goed opgeleide Polen die hier
vacatures van bedrijven vervullen waar tekort aan personeel voor is
(accountants e.d.) rustig 5 maanden al wachten op hun werkvergunning,
logisch dat bedrijven en die Polen liever naar de UK en Ierland gaan.
Lees in Parool dat China Amsterdam overslaat bij de vestiging van hun
bedrijven en kantoren. Logisch omdat ze geen goed beeld hebben van onze
bureaucratie en ons gezeur en gezeik om zaken en verblijf voor mensen hier
te regelen, het lukt wel maar duurt nodeloos, is duur, en onvoorspelbaar,
dus dan maar vestigen in buurlanden.
Kortom Nederland treitert en schaadt niet alleen mensen, maar schaadt ook
zichzelf door kansen te laten lopen op werk en welvaart.