Peilingen 19 mei 2006

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat May 20 13:07:26 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Het lijkt me niet juist dat heroverwegen en veranderen
> in de volksmond 'draaien' heet. Het volk is heus niet zo
> dom dat het niet begrijpt dat het dikwijls nodig is om
> een eerder ingenomen standpunten te herzien omdat
> er inmiddels nieuwe feiten bekend zijn geworden.

Het gaat om ingeniomen standpunten die zijn vastgelegd in een
partijprogramma. Dat was de issue (Waddenzee). Het niet-boren in de
Waddenzee kan een standpunt zijn, en een standpunt kan inderdaad
wijzigen. Maar het niet-boren is (nog steeds) een programmapunt, staat
in het verkiezingsprogramma. Daarover heb ik het.

> Maar het volk houdt er niet van om te worden belazerd
> of te worden geminacht.

Exact. Beloofd is beloofd, een man een man, een woord een woord.