Hirsigate: AIVD lichtte VVD in over Hirsi Ali - VVD ontkent

Sat May 20 11:33:23 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>,
>Maar even afwachten wat uit het memo blijkt. Maar dat men kon bevroeden
>dat er gelazer van zou komen, ben je dat met me eens?

 Natuurlijk. Ik zou haast zeggen: laten we hopen dat dat gelazer er daad-
 werkelijk van komt. Laat de doos van Pandora maar open gaan. Klaart de
 lucht meteen een beetje op...

>Verdonk zou Ebru Umar hebben uitgenodigd voor een gesprek, naar aanleiding
>van een column van Umar in Propria Cures waarin ze zou hebben aangegeven
>dat Hirsi Ali loog over haar naam en geboortedatum.

 Ik heb dat stuk zelf op deze lijst gezet  :-)
 https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0412&L=d66&X=&P=R67781

 The quintessens van dat stuk was dat AHA zich geen bal aantrok van de VVD
 trouwens. Die naam Magan stond er weliswaar in maar niet dat het haar
 achternaam is, haar geboortedatum stond er niet.

>Dus Verdonk (...) had dus aanleiding genoeg om in de archieven te (laten)
>duiken.

 Jezus Erik, wat maak je me nou ?
 We zijn het *eens*...  dit moet in de boeken...   :-)
 Is er nog hoop voor ons beiden ?

 Marc Fluks, Amsterdam

 PS: Ik zie net in de telefoongids dat Holman inderdaad op de Willemsparkweg
     (50) woont. Dat had ik dus ergens goed in m'n hoofd, ook al 'herkende
     ik' de verkeerde kant van de Willemsparkweg. Maar ik droomde het dan
     ook en wakkergeworden checkte ik m'n geheugen of dat wel klopte. Zo
     triviaal als jij dat poogt voor te stellen was het dus niet.