Hirsigate: Verlichtingsdeskundige weet niets van verlichting af volgens voormalige bedgenoot

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri May 19 18:53:14 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ook even nav Elma's man/vrouw bijdrage (deze lijst is mannenlijst etc):
> .... Femme Fatale!! Je kan zoals Elma zeggen:
> triest dat een vrouw zich alleen via díe weg kan opwerken.

Vergis je niet in de invloed van 'mams'. Haar 'opdracht' lijkt me aan
duidelijkheid niets te wensen over. Ook niet welke grenzen daar desnoods
bij te trekken. De eigenschap(pen) op grond van haar geslacht en
uiterlijk, ach, instrumenteel?

Zie zo ook de andere 'mamsen' die haar op weg helpen .... Of als die
komen om haar te komen 'helpen' als er problemen opduiken. Noem mij eens
een politicus die zelf zo boven het maaiveld uit wil komen, wetende dat
bescherming toch wel volgt? Of is het een vicieuze cirkel verworden?

Wanneer neemt ze nu !eindelijk! zelf eens ergens de verantwoording
voor/over? Voorwaarde is natuurlijk dat ze zelf met een consistent
verhaal over het eigen verleden komt, desnoods, de consequentes van
leugens uit dat/het verleden, aanvaardend.

Kijk ook eens wat een puinhoop ze aanricht tav. de debatten waar ze zegt
aandacht voor te vragen? Niemand heeft het daar inhoudelijk nog over,
wel? Niemand wenst met haar het debat nog.....

Als de (nuchtere) Nederlanders nu weer eens zelf met hun poten in de
klei gaan staan ...... ipv. onze energie te verliezen in die troela ....
Pffff ....

 > Je kan ook
> zeggen: er zijn genoeg vrouwen die langs ándere wegen hun draai vinden.
> Als je met Herman en Paul (en wie nog meer) een sexuele relatie aangaat
> en je dan langs die weg hun protectie, sterker nog, hun admiratie
> afdwingt, dan tekent dat je manier van wijze om hogerop te komen.

> Natuurlijk mag je al je natuurlijke charmes in de strijd werpen als je
> iets wil bereiken, accoord, maar waar leg je grenzen?

In bed, ja. In de huiskamer, ja. Daarbuiten wordt het al een stuk
lastiger en ongewenster ook.

 > Als vrijzinnig
> mens zeg ik: prima, dat moet ze zèlf weten, en die mannen ook. Maar als
> democraat zeg ik: en die andere minder mooie vrouwen en minder rijke
> mannen dan, die het van hun harde werken en hun integriteit moeten
> hebben. Gelijke kansen, toch????

Straks kijken dus:
Vrijdag 19 mei Nederland 1

Profiel (HUMAN/KRO)
21:25 - 22:20 	Informatief

Afl: Ik ben Ayaan.

Serie biografieën. Afl.: Ik ben Ayaan. Eveline van Dijk volgt Ayaan
Hirsi Ali en haar vrienden al jaren met een home-videocamera. In de
uitzending komt ter sprake dat de VVD de kwestie van de nationaliteit
van Ayaan Hirsi Ali eerder heeft onderzocht en daar verder niets mee
heeft gedaan.

Henk Elegeert