Hirsigate: Mijn Hirsi-findings keurig op een rijtje

Fri May 19 13:12:05 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 19-mei-2006, at 11:26, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL> wilde dat *ik* bewees dat
> wat ik
> zeg over AHA (dat ik alles dus wist en naar deze lijst gepost heb).

Dat heb ik helemaal niet beweerd.
Ook maar een cursus begrijpend lezen volgen dus.

> Alle mails van mij naar deze lijst sinds 1999 waarin 'Hirsi' voorkomt
> staan keurig op een rijtje op,
>    https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?S2=d66&b=today&I=1&X=-
> &q=hirsi&f=fluks

Er kan van mij niet in redelijkheid worden gevergd dat ik honderden
forwards en scheldpartijen doorworstel om jouw gelijk bij elkaar te
harken.

> Uit deze opsomming blijkt dat ik voor de moord slechts 2 maal de naam
> 'hirsi' heb laten vallen (ik had het daarbij over Paul Cliteur en
> boorde en passant -zonder het zelf te weten- een leugen van AHA aan,
> en replyde een mail over Wilders waarin Fritz van Rikxoort de naam
> Hirsi Ali liet vallen, niet ik).
> Dit bewijst dus dat ik de waarheid spreek dat ik het *nooit* over AHA
> heb gehad voor de moord op Van Gogh. Ik heb immers in het geheel niet
> in dit mens geinteresseerd. Wat jij beweert, is controleerbaar onjust.

Nee, je maakt je weer schuldig aan een stropop. Ik heb helemaal niet
beweerd dat je het voor de moord op Van Gogh over AHA hebt gehad.
Ik heb gezegd: je hebt alles wat je tegenkwam maar de lijst opgebaggerd.
Per ongeluk zal daar heus wel eens iets tussen hebben gezeten dat nu
achteraf van belang lijkt, maar om dan te beweren dat je het allemaal
al wist en onderzoek hebt gepleegd etc. etc. etc. is te lachwekkend voor
woorden en zegt m.i. vooral iets over de gesteldheid van je eigen
bovenkamer.

> Voor de zoveelste keer dus: Ik ben in het geheel niet
> geinteresseerd in
> AHA, maar *wel* in het gedrag van haar gelovigen.

Voor de zoveelste keer dus: het is een afgezaagd discussietrucje om
iedereen maar voor gelovige uit te maken die het niet eens is met je
manie
om iemand voor heks en aanstichtster van de Derde Wereldoorlog uit
te krijten.

Daarbij zie ik dat je het in de mails die ik op basis van de door jou
hierboven opgegeven zoekstring kan oproepen nu juist *wel* voortdurend
over haar hebt gehad en niet - of althans veel minder - over de personen
die je met een afgezaagd discussietrucje tot 'haar gelovigen'
bestempelt.

> Je kan die bovenstaande URL zelf wat aanpassen. Dat moet je doen in
> het 'q-gedeelte'.
> Voorbeeldje: AHA heet Magan, dan wordt de 'q' dus q=hirsi+magan en dan
> kan men constateren dat ik die naam dus gevonden heb

Ja, in een artikel in NRC Handelsblad uit september 2004.
Doe nou toch eens normaal Fluks. :-)
Als je dat kunt tenminste, anders ben je natuurlijk verexcuseerd.

> en dat ik daarbij
> linkte naar Somalie (!). Dat heeft zelfs Zembla niet weten te
> presteren.

Wat bazel je nu toch weer?
Zembla is toch in Somalië geweest?
Trouwens, in dat NRC-artikel staat gewoon dat ze in Somalië is
geboren; dat is dus ook al geen "ontdekking" van jou.

> Idem dito vond ik haar school, geboortedatum en dat soort dingen.

Ja, in een artikel in NRC Handelsblad uit september 2004. Het is
maar wat je 'vinden' noemt. (Ik lees NRC Handelsblad dagelijks.
Ik heb destijds dat artikel dus ook 'gevonden'. Hahahahaha.)

(En passant blijkt overigens ook dat je er grotendeels naast zat met
je bewering over Hirsi Ali en controle op besnijdenis. Het Kamerlid
*Arib* wilde eens in de drie jaar een controle van alle meisjes op
besnijdenis; Hirsi Ali wilde inderdaad een jaarlijkse controle, maar
je had er wel bij behoren te zeggen dat ze dat alleen wilde voor
meisjes uit drie risico-landen, anders maak je je schuldig aan
liegen bij omissie.)

>  Maar goed, dat moet je zelf
> allemaal maar uitzoeken.

Neenee, jij stelt, dus *jij* bewijst.

Via die zoekmachine kom ik alleen maar allerlei rancuneus geblaat
tegen van iemand die kennelijk totaal geobsedeerd was door Hirsi
Ali en allerlei 'nieuwe ontdekkingen' de lijst opbaggerde die elders
al in de krant hadden gestaan of die door Hirsi Ali zelf waren verteld.

Erik vdMb