Hirsigate: Bedonderde de Kiesraad al dan niet de boel in opdracht van Zalm ?

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Thu May 18 11:38:59 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 5/18/06, Erik van den Muijzenberg <muijz at dds.nl> wrote:

> In Somalië schijnen vrijwel alle meisjes te worden besneden; niet
> slechts dochters van fundamentalisten.

Zou best kunnen, maar ik vind dit nou echt iets persoonlijks, dat van
geen enkel belang is voor welke discussie dan ook over Hirsi Ali.

> Daar zijn we het over eens. Maar je kunt de zaak toch niet omkeren
> en zeggen: zij moet maar bewijzen dat dat niet zo is?

Nee, dat kun en moet je niet doen. En iedereen heeft de volledige
vrijheid om leugens over zijn of haar eigen verleden te verspreiden.
En iedereen heeft de volledige vrijheid daar geloof aan te hechten of
niet, en die eventuele twijfels te uiten. Aan Hirsi Ali of anderen om
erop te reageren als ze dat relevant vindt, wat in het geval van
Marc-A's verkondigde mening zeer waarschijnlijk voor Hirsi Ali niet
het geval is. Niet iedereen is immers gelijk in het maatschappelijke
opiniedebat.... .

Persoonlijk vind ik het echter zeer kwalijk als mensen ten koste van
bepaalde bevolkingsgroepen (in dit geval Moslims) zichzelf
maatschappelijk opwerken, enkel en alleen om eigenbelang, en daar ook
politieke opvattingen aan ondergeschikt maakt. En ik zeg niet dat
Hirsi Ali dat heeft gedaan, maar ik twijfel er sterk aan of ze dat
*niet* heeft gedaan. Ik kan me dus voorstellen dat Hirsi Ali snel
actie onderneemt om die twijfels weg te nemen, als ze wel de waarheid
consequent heeft verkondigd, want ze is er de afgelopen week niet
geloofwaardiger op geworden, bij mij tenminste.... Ze kan er
natuurlijk ook voor kiezen de schepen achter haar te verbranden, een
nieuw 'profiel' op te bouwen in de VS, en wat die Hollanders verder
van haar vinden verder te negeren....Kan ik me ook wel iets bij
voorstellen na wat er gebeurd is...

Groeten,
Mark Giebels