Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Thu May 18 11:33:25 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bert Bakker <bbakker at USA.NET>,
>Een cursus menselijkheid zou ook niet verkeerd zijn.

 Okee, Verdonk is een keiharde. Maar *jij* laat haar toch ook zitten ?

>Gecombineerd met een paar lessen vaderlandse geschiedenis.

 Wat een beetje dreigt is dat Verdonk de rol krijgt toebedeeld van zonde-
 bok. Terwijl AHA er vrolijk op los loog en Verdonk nog niet eens in de
 picture was toen AHA haar A-status kreeg, het Nederlanderschap, en in
 de Kamer kwam. Pas *daarna* kwam Verdonk. Hoe je er ook tegenaan kijkt,
 Verdonk heeft zelf geen enkele schuld aan het ontstaan van het probleem.
 Maar ze moet dat probleem weer wel oplossen, dat is natuurlijk zo. Ik
 vind dat ze een zeer elegante oplossing heeft gevonden - want ze had er
 immers ook keihard op kunnen inhakken.

 Het openbaar ministerie heeft inmiddels een verklaring uitgegeven waar-
 in staat dat AHA veroordeeld zou kunnen worden wegens fraude maar dat
 een dergelijke zaak nog nooit gevoerd is in Nederland. AHA boft dus nog.
 Ik zie niet in waarom men medelijden zou moeten hebben met iemand die
 een misdrijf begaan heeft. Maar men kan natuurlijk zeggen: AHA is al
 genoeg gstraft als ze haar nationaliteit kwijt is...

 Overigens meen ik mij te herinneren dat AHA in haar zoveelste biografie
 heeft verteld hoe ze werd genationaliseerd. Ze had een paspoort nodig
 (kennelijk had ze dat dan niet) en vroeg dat bij de deelraad aan.
 Vervolgens kreeg ze een Nederlands paspoort en daarmee was ze genatio-
 naliseerd. Dat is het verhaal dat ze daarover ooit verteld heeft (onge-
 twijfeld zijn er andere verhalen, maar dit is er in elk geval een). Ze
 beweert daarbij dus dat ze nooit een verzoek heeft ingediend om Neder-
 lander te worden. Dat verhaal bestaat (mogelijk betrft het hier opnieuw
 een leugen, maar het verhaal komt in elk geval uit haar eigen mond).

 Gesteld dat dit nu wel waar is, dan had ze dus bij die gelegenheid de
 correcte naam en het correcte geboortejaar kunnen geven. Dan zou dan
 een vlekje zijn dat even moest worden weggewerkt. Maar dat deed ze dus
 niet... Dom dus.

 Bertus, je moet je niet zo boos maken. Ik heb dat stukje dat ondermeer
 over jou in de krant stond maar niet naar deze lijst doorgestuurd omdat
 je het kennelijk wat te kwaad hebt met jezelf maar je moet natuurlijk
 wel weer tot jezelf komen.

 Je bent gewoon opgelicht. Richt je pijlen liever op degeen die daarvoor
 verantwoordelijk is in plaats van in een hoekje te gaan zitten kniezen
 of boos naar AHA-sceptici te kijken. Het blijkt eens te meer dat je
 beter naar die sceptici had kunnen luisteren...  :-)