Hirsigate: Tweede Kamer (en alle ASO-wetten) is (zijn) ongrondwettelijk

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed May 17 15:31:19 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik ben het niet met je eens dat het urenlang geleuter was, Fritz, al kan ik me
> voorstellen dat je op een goed moment de draad kwijtraakt, zeker in de
> huiskamer. Maar het ging de hele tijd om het ongedaan maken van de onzalige
> brief van Verdonk, wat de Kamer wilde.

Ja, Bert. Hopelijk heeft die GL-tut het juiste e-mail adres nog.

> Terwijl zij het elke keer verwees naar
> wat ze 'de komende zes weken' wilde gaan doen.

Wat ging (wilde) ze (precies gaan) doen, Bert ?

> Ik ben het wel met je eens dat het het zoveelste geval is van 'regels boven
> mensen' (om je maar even samen te vatten). Tot nu toe werd Rita daarin elke
> keer gesteund door een kamermeerderheid van CDA, VVD en LPF/Nawijn, en vaak
> ook SGP en Christenunie. Vannacht was ze alleen nog de minister van de SGP,
> LPF en Nawijn.

Alsof daarmee het werkelijke probleem uit de wereld zou zijn, Bert?

Komt dat zien komt dat zien. D66 wijst eindelijk het ASO beleid van haar
eigen kabinet af!!!! Moet ik het zo zien, Bert?

Alsof je het buitenland kunt laten 'zien', 'kijk eens, wat een
medogenloze minister', terwijl D66 'willens' met haar dit kabinet ASO is
ingedoken? Denk je me daarvan werkelijk te kunnen gaan overtuigen?

Nederland heeft wetten die dit mogelijk maken waarvan we nu getuige
zijn, Bert. Zonder dat was het uberhaupt niet mogelijk. Gaat D66 nu
ophouden met die domme spelletjes of gaat ze daar 'wijs geworden' ook
wat constructiefs mee doen. Van 'fouten' kun je leren, toch? ;)

Henk Elegeert