Geestige bijkomstigheid: AHA schoolvoorbeeld van naturalisatie op IND-site

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sun May 14 17:32:48 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 14-mei-2006, om 14:00 heeft Fritz van Rikxoort het volgende
geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> 't Is een dilemma, zoals veel kwesties in "oorlogstijd".
>
> Had onze koningshuis afgezet moeten worden omdat het mocht vluchten
> van de welkome Duitsers,
> hadden de Duitse sociaal-economische hervormingen waarvoor ons
> parlement en regering zelf niet de handen op elkaar had gekregen
> voor de "bezetting" teruggedraaid moeten worden,
> hadden de weinige Joden die gelogen hebben en hun lijf en leden
> gered hebben gestraft moeten worden,
> hadden alle confiscaties in oorlogstijd direct teruggedraaid moeten
> worden?

mooie vergelijkingen.
ook uit de tijd waarin mijn wormen en maden werden gevormd
en, ja, het is nu ook een beetje oorlogstijd ivm migratievraagstukken?

> [...]
> parlementslid 20 jaar na asiel alsnog gedenaturaliseerd wordt, maar
> voor alle geaccepteerde asielzoekers die reeds lang geintegreerd
> zijn is de vraag of ze wel weggestuurd moeten worden omdat ze toen
> rekening hielden met in welke mate wij wel en niet rekening hielden
> met hun oorlogsomstandigheden. Daarbij moeten we rekenschap geven
> van het feit dat we steeds achter de feiten aanlopen in het
> beoordelen waar het nog wel of al niet meer veilig is, en voor wie,
> en vanaf wanneer het nou zeker weer voor langere tijd veilig is en

lijkt me een moeilijke discussie
misschien is ons recht daar nog niet op ingericht.
wij 'rekenen' aldoor, vergelijken niet vergelijkbare grootheden,
kunnen daardoor geen rekening houden met omstandigheden?

> Onze strikte bureaucratische fictieve werkelijkheden stroken niet
> met de harde werkelijkheden, maar dat geldt ook voor alle
> mierenneukregels intern op alle dossiers (beleidsterreinen).
> Jurristerij werkt niet in de werkelijkheid die complex en
> veelzijdig is en niet uiteen valt in geabstraheerde deelproblemen.

ik ben het met je eens
maar hoe het wel moet weet ik ook niet
polderen en gedogen werkt ook vaak slecht

> Van mij mag ze blijven en idem alle asielzoekers en andere
> immigranten die langere tijd hier geintegreerd zijn en zelfs
> genaturaliseerd. Maxima mag ook blijven en was zelfs eerder dan
> anderen hier en Nederlander, ook als straks mocht blijken dat ze
> gelogen heeft over wat dan ook. Het Duitse koningshuis mag ook aan
> blijven tot we een republiek worden, ook al zijn er vragen over hun
> legitimatie en de bloedlijnen.

LOL.
en ja, ik vind dat ook.

maar als het meisje tadic weg gestuurd is, dan mag van mij niet in
hetzelfde jaar ene kalou namens nederland voetballen. dat vind ik
weer TE schrijnend.

gr elma