Lousewies in Zutphen

Sun May 14 09:25:20 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 14-mei-2006, at 8:40, Ger wrote:

> Ik heb altijd geleerd dat zelfreflectie, dus letten op en kijken
> naar je eigen funcioneren juist een goede eigenschap is.

Ja.

> Dus als ik haar goed begrijp moet je dat dus juist niet doen en
> maar doorrammen met hetgeen je zelf denkt en daarom doet?

Nee, dat heb je verkeerd begrepen, lijkt me.
Als je 'maar doorramt' doe je niet aan zelfreflectie.
Maar als je alleen maar aan zelfreflectie doet, kom je nergens.
Van der Laan bedoelt, denk ik, dat een periode van bezinning
nodig is, en dat D66 vervolgens vol optimisme en zelfvertrouwen
weer verder kan.

Je moet dat denk ik een beetje zien als peptalk Ger. Tenslotte
hangt de partij momenteel enigszins groggy in de touwen.

> Niet meer negatief denken (Brinkhorst) over hetgeen je teweg brengt
> maar alles is positief, als je dat zelf maar denkt tenminste. Als
> je dat zelf denkt gaan de kiezers dat ook wel denken.
> Mensen steeds minder te besteden, mensen worden bestolen
> (transportenergie), de zorgpremies gaan zo flink stijgen, hogere
> brandstofprijzen, enzovoort. Maar als je zelf denkt dat het
> allemaal positief is denken de mensen dat ook wel.

Tja.

> Of wordt er met links bedoeld met welke hand mensen hun
> voedselpaket moeten aannemen/

LOL.

Erik vdMb